Jumaat, 20 Ogos 2010

Jangan Jadi Orang Gila

Aku tidak mahu menjadi orang gila kerana orang gila selalu membuat keputusan yang tersangat menyimpang dari garis - garis normal. Minum air bungkus di dalam tong sampah, bercakap seorang diri, bercakap sesuatu perkara yang tidak masuk akal dan sebagainya.

Namun aku, kamu semua sekarang dipaksa untuk menjadi gila. Sikap gila oleh sesetengah pihak dan individu tertentu. Mereka gila habis kita semua dipaksa menjadi gila. Contohnya, siapa tidak kenal Zahid Hamidi. Hari ini lagi jelas kegilaan dia. Lim Guan Eng hadir majlis pemberian zakat Zahid Hamidi keluar fatwa kata tak boleh. Nurul Izzah kata kapal selam yang bernilai berbillion ringgit tidak boleh selam dia kata Nurul Izzah penderhaka. Gila semuanya sudah gila. Zajid Hamidi produk dari Umno dan Barisan Nasional. Semua kita tahu, Umno dan Barisan Nasional dalam keadaan yang cukup bahaya. Maka tidak kira betapa gila sesuatu hujah sekali pun, serang tetap serang. Tapi Zahid Hamidi, jangan jadi gila sangat. Nak jadi gila sekali pun biarlah ada gaya. Kasihan la, menteri kita punyai hujah yang tersangatlah gila.

Selepas itu pula, kita dipaksa menjadi gila dengan isu sebutir peluru yang dihantarkan kepada Tony Pua. Pihak berkuasa kata kemungkinan ianya dihantar oleh Tony Pua sendiri. Hebat tersangatlah hebat. Nyawa orang sekarang tiada nilai di Malaysia. Ya tidak dapat dinafikan, isu ini sebenarnya membuatkan rakyat semakin jauh dari Umno dan BN. Jadi caranya, alihkan isu ini seolah - olah Tony Pua yang buat kerja gila ini. Kerja gila ini bukan datang dari penyokong Ketuanan Melayu totok. Gila, memang gila.

Dahulu bukan main lagi, sumpah keramat di sana - sini. Berjanji tidak akan meninggalkan perjuangan. Oleh kerana Anwar Ibrahim tidak belai pipinya. Tidak mengangkat dia dalam ceramah - ceramah siri Anwar Ibrahim, maka merajuk. Itulah dia Ezam Mohd Noor. Seorang manusia yang terkena penyakit KKS (Kurang Kasih Sayang). Oleh kerana terkena penyakit itu, maka dia pun menjadi gila. Serang Anwar Ibrahim, serang Wan Azizah. Asalkan dia dapat melepaskan dendam merajuk. Gila, memang gila. Ezam dan Ibrahim Ali sama sahaja. Kurang Kasih Sayang. Dahulu bukan main menjerit terpekik terlolong membela rakyat. Sekarang lihatlah. Jangan paksa rakyat Malaysia turut jadi gila.

Kita rakyat Malaysia, harus tahan mental. Jangan terikut dengan kegilaan mereka yang gila ini dan Umno khasnya. Mereka sekarang ditahap sudah mahu menjadi gila kerana kekuasaan yang mereka ada semakin tipis. Mereka bersungguh - sungguh mempertahankannya sehingga ada suatu ketika urat - urat di kepala mereka sudah mula putus. Jadikan mereka ini sebagai bahan lawak kita. Ketawa sepuas - puasnya. Bila tiba ketikanya nanti, KITA BUANG MEREKA KE LAUT CHINA SELATAN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.