Selasa, 26 Oktober 2010

ETP : Ekonomi Tempah Penyakit

Economy Transformation Programme (ETP) bertujuan mewujudkan satu perubahan drastik ekonomi dalam negara kita. Tujuannya agar ekonomi kita dapat berdaya saing dengan jiran - jiran kita seperti Singapura dan Indonesia.

Tapi apakah program ekonomi tersebut benar - benar berjaya? Apakah program tersebut akan membawa ekonomi kita dengan lebih dinamik sihat?

Lihat kenyataan ini :
"Ini akan dilaksanakan dengan penubuhan beberapa kelab malam terkemuka, menganjurkan konsert utama, melonggarkan garis panduan untuk penghibur antarabangsa dan “mempakejkan” semula acara antarabangsa seperti Formula 1 dan MotoGP"
Sumber : Malaysiakini

Saya seorang Muslim. Memang dalam agama Islam melarang sama sekali mewujudkan kelab - kelab malam kerana khuatiri akhlak anak muda Islam akan hancur dan rosak sama sekali. Apakah agama lain juga tidak sedemikian? Biarlah rakan - rakan dari agama lain yang menjawapnya.

Najib akan menyebabkan Malaysia menjadi sebuah negara yang mementingkan hiburan semata. Kuala Lumpur, Langkawi dan banyak tempat lain lagi akan dijadikan kawasan ekstrem hiburan. Ya, bagi setengah orang pasti ianya akan menyokong. Tapi jika kita sering kecoh mengenai kes buang bayi, moral pelajar sekolah rendah dan bermacam - macam lagi, inilah punca segalanya. Hiburan melampau mengundang rosaknya akhlak remaja.

Tanya pada diri kita khasnya ibubapa, mahukah anda melihat anak - anak kita terlibat dengan gejala tidak sihat ini? Bohong kalau Najib kata orang Islam tidak boleh masuk disko. Bohong Najib kata kita akan buat penguatkuasaan ketat. Bohong. Semuanya bohong. Lihat Genting. Berapa ramai orang Islam telah masuk ke dalam kasino tersebut.

Anak - anak kita harus diselamatkan. Ekonomi yang Najib perkenalkan makin karut. Dari bangunan 100 tingkat hinggalah budaya hiburan yang melampau. Tiada satu pun membantu menjana pendapatan rakyat di kampung. Tiada satu pun membantu masyarakat miskin di kampung - kampung. Sebaliknya Najib hanya membangunkan ekonomi yang kita sendiri tidak tahu mana hala-tujunya.

Undi Barisan Nasional membawa keruntuhan negara. Kita sedang mengalami kehancuran. Tindakan tergesa - gesa mewujudkan kelab malam sudah pasti membawa masalah dadah. Jangan nafikan. Ini hakikat. Mewujudkan kelab malam akan mewujudkan kes - kes pelacuran. Ini adalah hakikat.

Sekarang buat semua rakyat Malaysia tak kira Muslim, Hindu, Buddha, Kristian dan lain - lain. Buatlah penilaian yang baik. Sama ada kita masih mahu menyokong BN atau tidak.

2 ulasan:

  1. meluat aku tengok najib dgn bini dia.. dah la dayus dgn bini..nak tegoq bini pakai tudung pun x blh..

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.