Selasa, 3 Februari 2009

Honda Civic Mugen Advance RR

Ok hari ini aku nak redakan tekanan mental sikit. Politik kalau citer memang takkan abis bro. Ni yang terbaru SPR tolak pula surat perletakkan jawatan kedua - dua exco kerajaan negeri Perak. Ermm SPR kan..badan ini juga lah punca salah satu Bn kalah masa pilihanraya umum baru - baru ini.

Ok, hari ini aku nak cerita pasal salah satu kereta idaman aku. Honda Civic Type-R. Model ini yang ketiga dari keluarga Civic Type-R dengan kod nama FD2R. Tapi tahun 2009, Mugen telah mengeluarkan satu model eksperimen yang dinamakan Mugen Advance RR.

Ini adalah beberapa gambar kereta tersebut







Erm cukup melazatkan..satu body Carbon Fibre..horsepower telah dinaikkan dari 220 kepada 260hp..dengan torque lebih kurang 237Nm..enjin dulu 2.0L je..sekarang dinaikkan kepada 2.2L...lazat..memang lazat..piston 87mm stroke panjang 90mm..ganas memang ganas..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.