Isnin, 6 Disember 2010

Pilihanraya Semakin Hampir

Pilihanraya semakin hampir. Gendang perang mula dipukul oleh Najib. Konvensyen BN menjadi medan membantai PKR. Kita rakyat Malaysia harus memerhatikan secara dekat gerak kerja parti pemerintah iaitu BN untuk memastikan kemenangan secara total pada pilihanraya kelak.

Apa tanggungjawap kita? Kita sebagai rakyat yang cerdik dan pandai harus menilai kepada siapa undi ini patut diberikan. Kepada siapa sokongan secara 100% harus kita berikan. Apakah kepada kerajaan yang menaikkan harga minyak dan sebagainya? Apakah kepada kerajaan yang sentiasa meniupkan api perkauman.

Kita sebagai anak muda Malaysia harus sentiasa menilai apakah tindakan memotong subsidi barang keperluan ini satu tindakan bijak. Harga minyak RON95 telah dinaikkan. Harga gula naik. Harga tepung naik. Harga kelapa naik. Segala macam harga sudah dinaikkan. Tapi yang pasti GAJI KITA TIDAK NAIK!

Pilihanraya semakin hampir. Kita harus bijak menggunakan peluang yang ada. Kita harus memberi pengajaran kepada parti memerintah iaitu BN bahawa jangan permainkan rakyat lagi. Kita sudah muak dengan janji palsu yang mereka taburkan. Dahulu mereka menjanjikan harga RON95 tidak dinaikkan. Tapi sekarang sudah naik. Mereka menjanjikan rakyat akan hidup senang tanpa kenaikkan sebarang harga barang keperluan asasi.

Kita harus merebut peluang ini dengan memastikan kita memangkah kepada mereka yang benar - benar membantu rakyat. Saya mengundi orang yang tepat dan akhirnya saya mendapat air percuma sebanyak RM20.00. Tapi sayangnya kerajaan BN yang bersifat Yahudi cuba merampas hak kami rakyat Selangor. Jika kita mahu senang dan aman, cuba berfikir secara halus dan rasional. Kepada siapa kita harus berikan undi ini.

Pilihanraya semakin hampir. Pastikan Suara Rakyat Suara Keramat bukan suara pemimpin penipu menjadi suara keramat.

HIDUP RAKYAT!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.