Ahad, 1 November 2009

Dr.Asri..Persetankan Mereka

Saya menyokong tindakan Dr. Mohd Asri bekas Mufti Perlis menyelar tindakan Peguam Syarie Malaysia yang mengeluarkan fitnah jahat dan keji.

Saya mengaku secara terus - terang, saya merupakan peminat syarahan beliau di Kuala Lumpur ini. Seorang penceramah yang dapat menghimpunkan umat Islam tak kira apa latar belakang sekali pun untuk duduk mendengar syarahan beliau.

Tidak ada tokok tambah, tidak unsur - unsur tahyul dan mengarut dalam ajaran beliau. Semuanyan ada dalil - dalil yang kuat lagi kukuh. Semuanya menyebabkan kita umat Islam yang selama ini terpengaruh cerita - cerita tahyul dan khurafat kembali ke ajaran sebenar.

Tindakan Peguam Syarie Malaysia yang membuat fitnah keras terhadap Dr. Asri hanyalah untuk menutup mulut - mulut wanita yang selama tertekan kerana kelembapan mereka menyelesaikan masalah wanita yang ada masalah kes rumah tangga walaupun sudah bertahun mereka diseksa di rumah.

Buat Dr. Asri mereka sengaja mahu mencemar kredibiliti Dr. Asri. Mereka cemburu melihat Dr.Asri kerana setiap ada masalah negara mesti semua orang menunggu kenyataan Dr.Asri. Mereka??? Senyap...membisu. Rakyat menunggu kenyataan apa mereka keluarkan. Dr. Asri dilihat penyembuh keresahan rakyat. Ketika isu ISA dimainkan, mana peranan peguam syarie? Sebagai peguam syarie haruslah berani keluarkan kenyataan. Tapi yang mengeluarkannya? Dr. Asri juga.

Jadi buat PGSM, jika mahu dilihat pembela agama, selain agama itu dibela rakyat juga harus ditenangkan. Bukan hanya diam dan selesaikan masalah penceraian sahaja.

Dr.Asri...jangan berhenti..terus maju kedepan!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.