Khamis, 22 April 2010

Layakkah Kamalanathan Menjadi Pemimpin?

Tinggal beberapa hari sahaja lagi PRK untuk parlimen Hulu Selangor. Tinggal beberapa hari saja lagi pengundi - pengundi di kawasan parlimen tersebut akan memilih siapa yang bakal menjadi ahli Parlimen untuk kawasan tersebut.

Namun sebelum anda semua membuat keputusan untuk memilih, cuba anda semua fikir secara tenang. Sekarang di mata anda ada dua orang yang bakal mewakili suara anda ke Parlimen. Seorang yang bernama Zaid Ibrahim yang mengaku kesalahan beliau yang meminum arak ketika waktu mudanya. Seorang lagi yang bernama Kamalanathan yang menipu anda tentang pendidikan yang diperolehi oleh beliau kononnya yang diperolehi di Edith Cowan University yang berpengkalan di luar negara.

Baik, sekarang cuba kita fikir secara mendalam. Dia telah menipu tentang status pendidikan dia secara terang - terangan. Apakah anda semua pengundi parlimen Hulu Selangor yakin dengan janji - janji yang dia telah war - warkan? Apakah anda semua yakin yang dia Kamalanathan akan menunaikan janji kempen ketika Pilihanraya Kecil Hulu Selangor?

Jika status pendidikan boleh ditipu sudah pasti anda semua juga boleh kena tipu. Orang penipu selalunya hidupnya akan terus menipu. Jika dia menjanjikan pembangunan untuk kawasan Hulu Selangor tanya balik pada diri kita, jika status tahap pendidikan dia boleh tipu adakah setiap janji - janji kempen dia harus kita percaya? Jika dia menjanjikan suara anda semua akan dibawa ke Parlimen, tanya pada diri kita jika status pendidikan dia boleh tipu apakah benar suara kita akan dibawa ke Parlimen? Jika dia menjanjikan masalah - masalah yang wujud di kawasan Parlimen Hulu Selangor akan selesai, tanya pada diri kita jika status pendidikan dia boleh bohong kepada kita, benarkah masalah - masalah yang wujud di kawasan Hulu Selangor akan selesai?

Zaid Ibrahim tidak menipu. Segala kesalahan zaman muda - mudi beliau dengan jujur dia mengaku. Cuba tanya pada diri kita, apakah Zaid Ibrahim ini layak menjadi wakil suara anda ke Parlimen? Dia jujur, sudah pasti suara anda akan kedengaran di Parlimen. Dia jujur, jika dia menjanjikan masalah - masalah yang ada di kawasan anda akan cuba beliau selesaikan bersama dengan Menteri Besar Selangor, sudah pasti dia akan cuba sedaya - upaya untuk menyelesaikannya. Orang jujur pasti akan mengotakan janjinya. Orang jujur tidak sama sekali akan cuba membohong dan menipu anda kalian. Orang jujur tidak sama sekali akan cuba memperbodohkan anda semua.

Fikirlah secara mendalam. Keputusan di tangan anda. Anda penentu untuk kawasan anda sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.