Khamis, 24 Februari 2011

Penakut Yang Teragung

Dahulu kala, ketika pemerintahan As-Sultan Muzaffar Shah 1 (Merong Mahawangsa), ada satu daerah yang bernama SerbaBoleh. Ada pun di daerah tersebut struktur yang tersendiri. Ada dewan daerah. Ada dua kelompok yang sedang membuktikan siapa yang layak memerintah.

Kelompok pertama menggunakan lambang keris kontot manakala satu lagi menggunakan lambang purnama penuh. Tujuan mereka lambang - lambang tertentu hanyalah untuk memastikan mereka berbeza. Jika mengikut sumber dahulu - kala nama pertubuhan yang menggunakan lambang keris kontot adalah Pertubuhan Ketuanan Masyuk Bersatu manakala yang kedua tidaklah dikenalpasti. Biasalah sejarah selalu ditulis oleh mereka yang menang.

Daerah ini sangat terpencil. Daerah ini telah berpuluh tahun diperintah oleh Pertubuhan Ketuanan Masyuk Bergabung (PKMB)melalui pilihanraya. Namun sejak kebelakangan ini, sudah tercetus penentangan di kalangan orang kampung. Penentangan itu memuncak apabila orang nombor pertubuhan tersebut telah dipecat dan difitnah dengan teruk. Pengerusi pertubuhan tersebut lupa, orang nombor dua itu sangat terkenal dikalangan orang kampung dengan program Projek Perumahan Rakyat Termiskin dan pelbagai program Islamiah. Maka telah tercetus aksi penentangan.

Arakian penentangan itu telah berlanjutan belasan tahun. Perawi - perawi sejarah pelik kenapa PKMB tidak tumbang - tumbang juga. Walaupun 5 negeri telah tumbang. PKMB tetap utuh. Setelah dikaji - kaji, maka para perawi sejarah telah mendapat punca - punca kenapa PKMB tidak tumbang - tumbang. Walau sekuat mana pertubuhan bulan purnama yang sekarang ini sudah bergabung dengan kilang Roket dan pertubuhan Mata diatas nama Pakatan Anti Masyuk, mereka tetap tewas. Sampaikan tauke TukarTiub pun dah siap keluarkan kenyataan elok pilihan jalan raya.

PKMB ini dijika diikut kajian sejarah, merupakan petubuhan yang paling pengecut, penakut, bacul dan sebagainya. Mengalah Pondan Thai. Mana tidaknya ketika dan setiap kali pilihanraya dijalankan, dari anggota keselamatan, tukang menjalankan pilihanraya, wartawan taraf kedai kopi, pencacai guru pondok yang menjilat PKMB, pertubuhan adik - beradik dan paling penting Pertubuhan Katak Perkasa. Semua macam instrumen penting dalam daerah tersebut dikerah untuk menghadapi gelombang Pakatan Anti Masyuk. Ada satu bahagian yang didapati oleh perawi, mengatakan arakian mereka yang sudah mati dihidupkan kembali untuk datang mengundi. Tersangat dahsyat ketakutan pertubuhan tersebut. Gegak - gempita kerana tidak sanggup berdepan kekuatan dengan mereka. Nak bertempur menggunakan samseng jalanan yang hanya tahu bergaduh bila ramai. Tak ramai, menikus takut.

PKMB dikenang dalam sejarah dahulu - kala kerana penakut yang teramat sangat. Takut pertama kerana takut hilang kuasa. Takut kedua kerana takut sumber keMASYUKkan mereka hilang. Takut ketiga kerana takut apabila kalah nanti akan didakwa. Takut yang paling ketara apabila isteri Mamanda Menteri yang besarnya teramat menakutkan hilang sumber keMASYUKkan untuk membeli - belah. Isteri Mamanda Menteri ini tersangat besar. Jika berjalan bergegar sekalian alam. Jika dia lalu dan tidak suka pada seseorang, dia sanggup meletupkan mangsa tersebut.

PKMB sekarang sudah nazak. Anak muda di pondok - pondok sudah mula menampakkan penentangan. Orang - orang daerah tersebut mula muak dengan janji manis Mamanda Menteri yang bermulutkan merah, yang suka ada hubungan terlarang dan macam - macam lagi. Malah dikatakan harga minyak akan melambung naik apabila lepas pilihanraya kelak. Seperti biasa, PKMB menggunakan alasan harga minyak di Temasik sudah naik. Tapi daerah tersebut unik, kerana kebanyakan mereka terpengaruh slogan Ketuanan Masyuk. Laungan "Hidup Masyuk" akan dimainkan oleh Pertubuhan Katak Perkasa dan pertubuhan samseng jalanan. Maka terpengaruhlah penduduk daerah SerbaBoleh tersebut. Namun jumlah mereka tidaklah ramai.

Apalah nasib mereka selepas itu tidaklah diketahui ini kerana buku yang didapati oleh perawi tidak lengkap. Nasib mereka tidak diketahui apa yang telah terjadi. Namun apa dapat diketahui, PKMB adalah pertubuhan paling bacul dan penakut. Tidak pernah ada pertubuhan lain yang penakut seperti mereka. Tidak berani berlawan secara jantan dan adil. Diharapkan tiada lagi pertubuhan yang penakut dan bacul seperti mereka.

p/s Masyuk - wang
PKMB - Umno lah..siapa lagi!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.