Rabu, 2 September 2009

Laman Web Marhaen DiSerang Cybertroopers Umno!!

Laman web marhaen telah diserang oleh mereka - mereka yang bacul dan tidak mampu menjawap hujah - hujah para bloggers pro Pakatan Rakyat. OII Umno...penakut, bacul, main bangsat..kalau betul di pihak kita lawan hujah..HUJAH LAWAN HUJAH...bukannya dengan serangan dari belakang..

Cybertroopers Umno Bacul!!

dibawah merupakan email yang dikirim oleh webmaster Laman web marhaen kepada saya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Waalaikumussalam Sdra,

Ya, memang sejak bebarapa bulan sebelum ini, server LMtelah dicerobohi oleh pihak luar dengan memasukkan scriptyang dilarang penggunaannya oleh google.

Saya telah berjaya membuang file-file yang mengandungiscript berkenaan.
Namun keadaannya semakin teruk apabila pihak yg tidakbertanggungjawab sekali lagi berjaya menceroboh serverdan 'menanam' folder yang mengandungi script yang mampumembiakkan script-script haram di dalam hampir kesemuasubfolder laman ini di server.

Saya telah menukarkan katalaluan namun gagal mengesankesemua script berkenaan dan ia membiak semula (replicate).

Pada masa ini, bolehlah saya anggap Laman M@RHAEN telahdikuasai sepenuhnya oleh script yang dilarang oleh googledan sekali gus menyekat domain laman marhaen.
Saya hanyalah seorang webmaster dan tidak mempunyaikepakaran teknikal untuk membaik pulih sepenuhnya kerosakanyang telah berlaku. Wallahhu'alam.

Terima kasih atas perhatian & sokongan para Sahabat semuaselama laman ini beroperasi hampir 10 tahun. Ramai yangmeminta saya mendaftar dan meneruskan perjuanganmenggunakan domain baru.

Namun, ianya bukanlah satu kerja yang mudah sementelahsaya tidak mempunyai sumber dana yang tetap dan untukmemulakan yang baru, pasti akan terus merobekkan masadan usia yang sudah semakin terhad dan wang ringgit daripadapendapatan yang tak seberapa.

Saya telah pun mengemukakan rayuan kpd google untukmelepaskan sekatan ini, namun nampaknya ia jauh lebihberkuasa drp S/Jaya Multimedia kita sendiri hinggakandomain pun tak boleh diakses langsung!

bantu maklumkan kpd para sahabat dan penyokong LMmengenai masalah ini. Wassalam
WM Laman M@RHAEN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.