Jumaat, 1 Oktober 2010

Umno Berkuasa Melayu Hilang Kuasa

Ketika waktu sebelum adanya internet orang Melayu begitu bergantung harap pada Umno. Bagi orang Melayu ketika itu, tiada Umno maka habislah masa hadapan orang Melayu. Kuasa dan hak - hak istimewa bumiputera (khas untuk Melayu sahaja, orang - orang asal atau asli wayang saja) akan hilang. PAS waktu itu dianggap sampah oleh orang Melayu ketika itu.

Tapi lama - kelamaan, payung yang diharap membantu orang Melayu mula menunjukkan sikap buruk mereka. Payung yang diharap dapat membantu orang Melayu mula menampakkan kebocorannya. Harta dan maruah orang Melayu semakin dicalar oleh mereka. Orang Melayu yang merempat susah di tepi bandar selama 50 tahun, nasib mereka masih tidak diubah - ubah. Rumah mereka di sesetengah kawasan, lantai masih tanah merah. Bumbung rumah mereka masih beratap rumbai yang sering kali bocor ketika hujan kerana sudah tidak punya kudrat untuk membaikinya.

Apabila orang Melayu yang puluhan tahun meneroka sesuatu kawasan, apabila atas nama pembangunan maka mereka telah dihalau bagaikan sampah. Rumah - rumah mereka dirikan selama puluhan tahun telah dirobohkan (jangan lupa Kampung Berembang) tanpa ada apa - apa ganti rugi. Jika ada sekali pun, hanyalah rumah flat kos rendah yang sempit dan sesak. Orang Melayu taraf mereka hanyalah begitu di mata orang Umno. Umno seringkali menganggap orang Melayu bodoh. Cukup sekadar meniupkan Hak Melayu tercabar, maka orang Melayu kembali lembik dan tunduk sujud di kaki Najib dan Rosmah.

Itulah orang Melayu di mata Umno. Jarang sekali orang Umno benar - benar mahu membantu orang Melayu. Hanya perlukan sokongan orang Melayu jika pilihanraya sudah semakin hampir. Bodohkan dan candukan orang Melayu dengan slogan - slogan yang menipu Melayu. Hasilnya sehingga sekarang Umno masih memerintah. Tapi semuanya sudah berubah. Orang Melayu khasnya anak muda, yang telah celik IT telah mula menunjukkan sikap penentangan terhadap Umno. Mereka mula menentang apabila internet mula berada di dalam negara ini. Blog, youtube, twitter, dan bermacam lagi telah menjadi medan kepada mereka yang ingin bersuara tapi hak mereka itu dihalang. Pendebatan untuk menjadikan Malaysia lebih kedepan telah dihalang. Sikap untuk menentang terhadap kerajaan yang menganggap mereka PANDAI kesemuanya mula menunjukkan aksi yang ketara.

Orang Melayu mula mencelikkan mata apabila berita - berita mengenai penindasan orang Melayu di bandar dan juga di kampung telah tersebar dengan begitu pantas. Maklumat dihujung jari sahaja. Maka anak muda Melayu mula bangkit dan menunjukkan aksi penentangan demi penentangan. Hasilnya MAC 2008, Umno HILANG KUASA MAJORITI 2/3. Gegak gempita bumi Putrajaya. PWTC seperti mahu roboh. Tangisan oleh pemimpin Umno yang dahulunya cukup angkuh dengan rakyat khasnya Melayu teramat kuat. Umno mula terasa mereka telah mula hilang kuasa. Anak muda Melayu mula menunjukkan signal yang jelas kepada Umno bahawa masa mereka untuk pupus di muka bumi sudah tiba.

Tapi orang Umno sedar, jika tidak dari sekarang mereka memainkan isu perkauman maka impian anak muda Melayu melihat Umno pupus akan menjadi kenyataan. Maka sekali lagi isu perkauman ditiupkan. Mereka menghantar beberapa orang untuk meniupkan isu perkauman. Dari PERKASA hinggalah pegawai BTN. Tujuan mereka hanya satu, agar pihak dikeji dan dihina (sudah pastinya Cina dan India) akan bangkit dan membalas kembali dengan kata - kata nista yang serupa. Syukur kawan - kawan dari bangsa lain tidak ramai yang terjebak kecuali Namewee. Tindakan Namewee yang mencarut dalam lagunya untuk membalas kembali agen Umno telah menjadi lesen untuk kumpulan PERKASA bertindak dengan lebih ganas. Mereka berharap apabila PERKASA mengamuk maka anak muda Melayu juga turut serta. PERKASA termasuk Mahathir akan terus - menerus meniupkan angin kebodohan kepada orang Melayu. Umno akan tetap terus menghantar agen -agennya untuk meniupkan isu perkauman agar orang - orang seperti Namewee akan melompat sama.

Sekarang isu perkauman menjadi agenda utama oleh Umno. Mereka terus mengharapkan orang seperti Namewee akan lebih ramai. Apabila ramai, mitos yang mengatakan Umno Kalah orang MELAYU HILANG KUASA akan dianggap benar oleh anak muda Melayu. Tapi secara hakikatnya, Umno risau kuasa yang mereka ada akan pupus jika anak muda Melayu terus - menerus membantai mereka. Umno perlukan kuasa tersebut. Dengan kuasa yang ada, maka lebih senang mereka merompak wang rakyat berjuta - juta. Dengan kuasa yang ada, lebih senang tanah rezab orang Melayu dipindah-milikkan kepada cukong Cina MCA supaya nanti komisennya berjuta - juta masuk dalam poket.

Hakikatnya, apabila Umno berkuasa orang Melayu semakin merempat. Tanah rezab Melayu akan semakin berkurangan. Semuanya diberikan kepada cukong MCA. MCA dan Umno berkawan rapat. Jangan biarkan Umno berkuasa. Jika kita benarkan nescaya lagi banyaklah tanah rezab Melayu dikorbankan. Tanam dalam fikiran kita, Umno berkuasa maka hilanglah Melayu di bumi Malaysia ini. Tanah dirampas, rumah diroboh, kuasa ditarik. Jangan biarkan kita terus dibodohkan dengan Umno melalui agen Umno!!!

p/s Jangan terikut dengan rentak tari agen Umno seperti Namewee. Itu memberi lesen kepada PERKASA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.