Khamis, 16 Disember 2010

Rakyat VS. BN

Kita rakyat harus bangkit menentang Umno dan Barisan Nasional. Pertempuran kita menentang BN sudah sampai tahap menentang Umno dan Barisan Nasional umpama menentang tentera Yahudi Israel.

Tiada yang lebih kejam di dunia ini jika hendak dibandingkan dengan tentera Yahudi Israel. Umno dan BN kekejaman mereka sudah sampai ketahap itu. Kita sekarang sudah dihalang dari bersuara. Kita dihalang dari mendapat keistimewaan dikecapi khasnya rakyat Selangor contohnya air. Kita dihalang dari mendengar ucapan pemimpin Pakatan Rakyat. Kita dihalang dari mendapat cerita dari sebelah pihak. Kita dipaksa menerima saja arahan dari Barisan Nasional.

Bukankah itu tindakan Yahudi Israel. Melarang rakyat Palestin mendapat makanan hanya kerana menyokong Hamas. Bukankah itu tindakan Yahudi Israel dengan menghalang rakyat Palestin mendengar ucapan pemimpin Hamas. Bukankah itu tindakan Yahudi Israel yang menghalang wartawan daripada mendapat cerita sebenar. Umno dan Barisan Nasional sama sahaja dengan Yahudi Israel. Sedikit pun tiada berbeza.

Kita sekarang sama sahaja dengan rakyat Palestin. Tiada punya apa - apa untuk pertahankan hak kita. Semuanya dihalang. Kita dipaksa menerima harga barang mahal. Sama juga dengan rakyat Palestin akibat tindakan Yahudi Israel menyekat bantuan. Umno dan BN menarik subsidi. Rakyat Palestin yang mengundi Hamas ditekan dan disiksa. Rakyat Malaysia yang menyokong Pakatan Rakyat dihalang dan disiksa. Sama sahaja dengan Yahudi Israel.

Tapi rakyat Palestin tahu pilihanraya bukanlah segala - galanya. Mereka bangkit melawan. Lawan semahu - mahunya. Mereka membenci Yahudi Israel semahu - mahunya. Ini kerana Yahudi Israel menghalang mereka dari bergerak dan berfikir secara bebas. Mereka dijajah baik tanah lahir mereka hinggalah hak asasi mereka. Mereka melawan dengan perasaan yang tidak gentar dengan ancaman polis dan muntahan peluru.

Kita harus melawan BN begitu juga. Biarkan mereka menyemburkan air asid kepada kita. Biarkan mereka membaling gas pemedih mata. Namun untuk berundur tidak sama sekali. Kita harus menolak BN. Sekarang BN sudah melakukan satu lagi kezaliman dengan menggantung Anwar Ibrahim hanya kerana mereka tidak mampu menjawap isu APCO. Mereka menggantung Ahli Parlimen lain untuk memastikan BN mendapat 2/3 majoriti agar senang mereka membuat penipuan pada pilihanraya kelak dengan membuat persempadanan baru kawasan - kawasan parlimen.

Jahat, kejam, Yahudi dan licik sungguh BN. Rakyat harus bangkit. Ini bukan soal Pakatan Rakyat melawan BN. Ini soal rakyat melawan BN. Kita harus kembalikan hak - hak yang bagus kepada tempat sewajarnya. Sudah tiba masanya kita bangun dan bangkit. Sudah lama BN membuat khianat kepada kita.

Bangun dan lawan. BN sama saja dengan Yahudi Israel.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.