Isnin, 21 Februari 2011

Pertahankan Negeri Kedah

Aku anak kelahiran negeri Kedah Darul Aman. Aku bangga sebagai anak kelahiran negeri Kedah yang punyai sejarah ketamadunan Islam paling tua di Asia Tenggara. Dari sejarah kedatangan Merong Mahawangsa (Sultan Muzaffar Shah 1) hinggalah robohnya sebuah empayar besar disebabkan pengkhianatan mereka yang teringin benar mahu menjadi Sultan.

Hari ini sejarah kegemilangan tamadun negeri ini sedang kembali dibawah pemerintahan Pakatan Rakyat yakni PAS. Negeri Kedah sedang mengalami perubahan dari corak pemerintahan yang zalim, rasuah dan tidak adil kepada bersih dari rasuah, pengagihan kontrak secara telus, penguatkuasaan undang - undang yang lebih ketat.

Jika selama ini kita sering menganggap Kelantan sebagai benteng terakhir Pakatan Rakyat maka Kedah adalah sebagai tempat lahirnya ramai pejuang. Di bumi itulah terkorbannya para syuhada Memali, di bumi itulah "berehatnya" seorang pemimpin agung yakni Almarhum Ustaz Fadhil Noor, d bumi itulah kebangkitan golongan petani pada tahun 1974, di bumi itulah penentangan pertama terhadap Malayan Union seperti mana yang dikatakan oleh Almarhum Onn Jaafar.

Jika tergadainya Kedah kepada Umno dan Barisan Nasional maka hilanglah tempat lahirnya ramai pejuang hebat. Pakatan Rakyat mahu tidak mahu harus berusaha keras untuk mempertahankan Kedah. Mempertahankan Kedah sama pentingnya bagaimana kita mempertahankan Kelantan. Kedah perlu dipertahankan agar orang Melayu yang tebal semangat ketuanan Melayunya dapat melihat bagaimana kerajaan Kedah ini mempertahankan dan mengangkat martabat orang Melayu ditempat sewajarnya berbanding Umno yang hanya tahu menjerit terpekik terlolong tapi merekalah yang merampas hak - hak orang Melayu. Bukannya mahu bersifat perkauman dengan tidak memberi kredit kepada Lim Guan Eng, tapi walau macam mana beliau berusaha melakukan keadilan terhadap semua kaum dan juga orang Melayu beliau tetap juga dipandang anti - Melayu. Sekarang orang Melayu yang bangga dengan Ketuanan Melayu harus membuat perbandingan diantara Kedah dibawah Umno ataupun Kedah dibawah PAS.

Bumi Kedah harus dipertahankan dari serangan anasir aparat - aparat APCO yang sedang gelisah kerana banyak lagi tanah orang Melayu yang mereka tidak sempat rembat. Tanah sawah yang terbentang luas pasti akan tergadai kepada para cukong - cukong MCA. Orang Melayu Kedah harus dihalang dari dibodohkan oleh Umno yang dibebalkan oleh MCA dengan duit. Mahukah anak - anak Kedah melihat sebuah kerajaan yang jahat kerana suka membodohkan rakyat itu kembali berkuasa.

Pertahankan negeri Kedah daripada dirampas oleh aparat Apco yakni Umno. Pertahankan bumi Kedah umpama mempertahankan bumi Palestin. Jangan sesekali biarkan Umno menguasai kembali Kedah. Jika kita membiarkan Umno menguasainya kembali umpama membiarkan orang Melayu menjadi bodoh.

Bangun dan terus melawan arus serangan dari Umno!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.