Isnin, 7 Februari 2011

Pemuda Pakatan Penakut

Ini suara rakyat. Suara yang semakin lama semakin gelisah. Harga barang semakin naik. Gaji tidak naik. Dari harga minyak hinggalah harga bawang, semuanya telah naik mendadak. Namun tiada satu pun berani membawa suara ini dengan lebih keras. Adakah cukup dengan kenyataan di media sahaja?

Hey, pemuda Pakatan Rakyat. Dimana keberanian kalian semua? Kenapa harus diam menikus? Kenapa tidak mahu membawa suara kami ke jalanraya. Malu jika Tan Sri Khalid Ibrahim mampu membawa suara rakyat ke jalanraya untuk isu air. Kenapa isu yang lebih besar kalian semua takut?

Kami rakyat sedia turun ke jalanraya. Sudah bertahun gas pemedih mata, tembakan air kimia dan hentakan belantan FRU kami terima. Semuanya itu tidak pernah mematahkan semangat kami. Kami sedia turun sekali lagi ke jalanraya untuk memberitahu kepada kerajaan yang memerintah pada hari ini, kami sudah bosan dengan janji - janji palsu mereka.

Harga barang semakin menggila naik. Tanyalah pada mereka yang sudah berkeluarga, tanyalah mereka yang bujang. Semuanya mengeluh, kenapa pemuda Pakatan Rakyat diam sahaja. Apakah kalian semuanya hanya mahu membantah pada pilihanraya yang ternyata berat sebelah? Apakah suara kami hanya berguna pada pilihanraya sahaja?

Tolonglah kami. Bawa suara kami ke tempat sewajarnya. Kami sudah bosan dengan kerajaan penipu ini. Kami sudah terhimpit dengan harga barang yang semakin gila ini. Anak - anak muda Malaysia bersedia, apakah kalian semua tidak bersedia?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.