Rabu, 26 Januari 2011

Angin Perubahan Mula Bertiup Kencang

Beberapa minggu dahulu diktator Tunisia telah ditumbangkan. Anak muda Tunisia bangun menentang kezaliman dan keborosan yang dilakukan oleh isteri ketua negara tersebut. Ratusan ribu telah bangkit menentang regim tersebut. Akhirnya tumbang.


Hari ini dan detik ini, kebangkitan sedang berlaku di bumi Mesir. Ratusan ribu anak muda sedang bertempur dengan hebatnya dengan para tentera dan aparat polis. Gas pemedih mata dan tembakan peluru hidup sedang dilepaskan. 3 orang gugur syahid menentang regim Mobarak yang disokong penuh oleh Yahudi Zionis.

Apa tanggungjawap kita sekarang? Kita sedang dihimpit kesusahan. Barang semakin naik. Sedangkan isteri perdana menteri kita iaitu Rosmah sedang enak dengan makanan yang sihat - sihat. Pergi melancong sana - sini. Satu jabatan baru diwujudkan atas nama First Lady Of Malaysia di Jabatan Perdana Menteri. Isteri perdana Menteri sedang rakus mengaut kekayaan negara. Intan permata dipakai dengan harga jutaan ringgit.

Tapi kita sedang mengikat perut. Kita sedang mengeluh harga barang yang semakin naik. Harga makanan di gerai - gerai dan di restoran sedang melambung naik. Sedangkan gaji kita masih seperti itu. Apakah kita sekadar sanggup membiarkan nasib kita dihina sebegitu rupa. Maruah kita, hak kita, periuk nasi kita sedang dirampas oleh isteri perdana menteri kita. Wang kita dibelanjakan untuk tujuan yang tidak mendatangkan keuntungan.

Oh, anak muda Malaysia. Dimana kalian semua. Tidakkah kalian semua tidak kasihankan orang kampung. Oh anak muda Malaysia. Aku menyeru agar kalian tidak lagi tidur. Bangunlah..bangkitlah. Acukan tangan mu keudara. Perjuangan kita bukan sekadar pilihanraya tapi jalanraya yang sedang terbentang luas.

Oh anak muda Malaysia, kasihanilah generasi yang akan datang. Mereka terpaksa menanggung beban yuran pembelajaran yang tinggi. Mereka terpaksa hidup dengan kos sara hidup yang terlampau tinggi jika kita tidak bangun dan bangkit menuntut hak kita.

Angin perubahan sedang berlaku di dunia Arab maka kita juga harus bangkit sama!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.