Isnin, 10 Januari 2011

Ingat BN Ingat Duit Kita

Selepas 2008 cuba kita jujur dan tanya pada diri sendiri. Apakah kehidupan kita lebih baik dari sebelumnya. Apakah kita mendapat hasilnya walaupun kita bekerja keras dan jujur dalam melakukan pekerjaan. Kita melakukan overtime berpuluh jam namun tetap kita terasa kesempitan hidup yang melanda.

Ingat Bn ingat duit kita yang telah dirembat dengan hebatnya. Projek mewah - mewah, pembaziran video klip Rosmah Mansor, ketirisan projek yang melibatkan negara dengan kos yang tak masuk akal, rasuah sana - sini. Akibat perkara buruk seperti ini maka kita dipaksa menerima harga barang dinaikkan. Naik bukannya sedikit, tapi tersangat tinggi.

Gaji masih ditakuk lama sedangkan harga barang semakin naik. Tepung, susu, gula, bawang, tong gas, minyak tanah, RON 95 dan sebagainya semuanya telah naik menggila. Semuanya kerana kita yang mengizinkan perkara tersebut terjadi. Kalau kita menghalang perkara seperti ini terjadi sudah pasti sekarang kita tidak cepat jatuh sakit kerana memikirkan bagaimana mahu mencari duit lebih.

Jika kita tidak mengizinkan projek yang melibatkan kepentingan negara berlaku ketirisan sudah pasti duit negara akan selamat. Sebut harga pada mulanya RM10 Juta naik kepada RM 1 Billion. Semuanya kerana mahu memastikan kroni - kroni mereka mengaut keuntungan secara maksimum. Apabila jumlah sedemikian rupa digunakan dan dibazirkan, siapa yang rugi? Kita!!

Najib kata jangan menang sorak nanti kampung tergadai. Tapi sekarang ini kita tak bersorak pun kampung, tanah, duit tergadai. Jatuh papa kedana. Kasihan kita ini. Makin menjadi bebal akibat lama diperintah oleh Umno. Tapi mahukah kita terus dibebalkan. Sudah pasti tidak mahu. Caranya?

UBAH SEBELUM PARAH (dah parah dah pun)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.