Isnin, 3 Januari 2011

Ganyang Umno

Dalam keadaan negara yang semakin menggelisahkan, Umno masih lagi bersuka - ria. Ramai pemimpinnya bersuka - ria sedangkan rakyat gelisah dengan kenaikkan harga barang yang menggila.

Wajarkah kita terus mempertahankan keegoan Umno selamanya. Perlukah kita merobohkan keegoan Umno? Semua persoalan itu harus kita jawap untuk diri kita sendiri. Kita rakyat yang bijak dan cerdik. Harus pandai memilih jawapan yang mana satu benar - benar menguntungkan kita. Untung dalam erti kata kita mampu hidup senyum, kita tidak mengeluh acapkali mahu membeli barang peralatan sekolah yang melambung naik. Kita mengeluh setiap kali membeli barangan dapur yang semakin gila tinggi harganya.

Kita perlu cerdik apakah Ketuanan yang mereka jeritkan itu benar - benar membantu kita? Kita perlu jadi pandai apakah benar - benar laungan 1Malaysia benar - benar dihayati oleh pemimpin negara. Jika kita fikir dengan lebih mendalam maka kita akan ketahui, semuanya itu hanyalah untuk meraih undi kita. Jika mereka masih menang, selepas itu pasti mereka akan membodohkan kita. Kita juga yang rugi.

Ganyang Umno agenda kita pada tahun ini. Jika kita terus diam maka masa depan negara akan punah. Kita terpaksa membela biawak hidup yang suka pada dunia popular dan glamour (Rosmah). Kita dipaksa menambahkan tabung negara dengan menaikkan harga barang secara mendadak. Semuanya kerana berlaku ketirisan dalam perbelanjaan negara. Projek harga 1 juta naik kepada 10 Juta hanya kerana kroni. Apakah kita mahu terus jadi sedemikian rupa? Kita dipaksa menanggung hutang negara sedangkan pemimpin negara berjoli sakan. Adilkah?

Wajib tahun ini kita pasangkan niat untuk menganyang Umno selumat - lumatnya. Tiada lagi jalan penyelesaian yang baik buat diri kita. Tiada lagi jalan untuk kita berbaik dengan Umno. Mereka mengkhianat kita selama puluhan tahun. Sudah tiba masanya kita ganyang mereka. Ganyang Umno bererti kita mahu Malaysia selamat. Bererti kita mahu melihat bangsa Melayu itu hebat tanpa tongkat penipu yang direka oleh Umno. Kita mahu melihat Islam diletakkan tempat sewajarnya. Ganyang UMNO!!

3 ulasan:

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.