Khamis, 13 Januari 2011

Umno Sokong Sultan-Sultan?

Satu dunia gegak gempita dengan laungan Hidup Melayu, Daulat Tuanku, Pertahan Institusi Raja dan macam - macam lagi oleh puak munafik besar iaitu Zionis Malaysia. Siapakah Zionis Malaysia? Umno. Kenapa dikatakan munafik. Apabila berbicara tersangatlah bohong.

Tahun 1993 detik dimana kuasa raja telah ditarik. Siapa yang telah menariknya? Apakah Anwar Bin Ibrahim? Apakah Lim Kit Siang? Apakah Karpal Singh? Apakah Tan Sri Khalid Ibrahim? Apakah Tuan Guru Nik Aziz? Parti mana yang menarik kuasa raja - raja Melayu ini? PAS? keADILan? DAP?

Bohong kalau Umno menafikan mereka tidak menarik kuasa raja - raja Melayu. Bohong kalau Umno kata mereka tidak terlibat. Bohong kalau Umno kata mereka membantah saat keputusan itu dibuat. Bohong besar kalau mereka katakan perkara itu tidak wujud. Bohong dan munafik besar.

Tahun 1993 di dalam parlimen perkara untuk menarik semua kuasa raja - raja telah dibincangkan oleh Perdana Menteri ketika itu, Dr. Mahathir Mohamad. Diulangi, Dr. Mahathir Mohamad. Siapa Dr. Mahathir? Perdana Menteri Malaysia dan Presiden Umno. Dia telah menarik kuasa raja - raja Melayu. Sebelum dia menarik kuasa tersebut, akhbar perdana siang malam menghina Sultan - sultan kita ini. Berita Harian dan Utusan Malaysia ada sejarah yang pernah menderhaka kepada Sultan.

Tahun 2011, kuasa raja akan dikembalikan? Mana pergi penjilat Umno seperti GAPS dan Perkasa. Apakah mereka akan menyokong usaha kerajaan Pakatan Rakyat? Tidak. Mereka ini hanya menyokong ketuanan Umno. Muka - muka yang ada didalam GAPS dan Perkasa adalah muka yang sama ketika Khairy Jamaluddin tengah saat berkuasa. Apabila Khairy sudah tidak berkuasa, Ibrahim Ali pula mereka sanjung. Semuanya kerana mahukan wang. Insan yang tidak punya pendirian.

Sebagai orang Islam dan Melayu. Perhatikan saja apakah benar mereka akan menyokong usaha kerajaan Pakatan Rakyat ini. Buat Tuanku - tuanku sekalian dari Perlis hingga ke Johor, cukuplah. Maruah Tuanku - tuanku sekalian telah dihina selama 19 tahun oleh Umno. Kenapa masih tidak berani menentang Umno?

2 ulasan:

  1. aku suka raja sbb bila bthday dpt cuti. klu boleh biarlah ada 18 raja, dpt 18 hari cuti.

    BalasPadam
  2. kahkahkah...sumpah kelakar weii haha

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.