Khamis, 6 Januari 2011

Naik Dan Terusss Naik

Menurutnya, harga bawang kecil Burma naik daripada RM8.50 kepada RM20 seguni manakala bawang besar daripada RM6.50 kepada RM18 seguni.
Sumber : Sinar Harian

Mana pergi GAPS, mana pergi PERKASA, mana pergi penjilat Umno, mana pergi pejuang ketuanan Melayu tak tentu hala ini. Yang merempat miskin di kampung adalah orang Melayu. Sekarang nak beli bawang pun tak mampu dah.

Barang naik dan terus naik. Ianya akan terus naik bertambah teruk jika Bn menang besar dalam pilihanraya kali ini. Membenarkan BN menang besar akan menyebabkan poket kita berlubang teruk. Nilai RM10.00 akan jadi macam RM1.00. Cepat habis. Nasi Lemak dari harga RM1.00 akan jadi RM2.00.

Realiti yang rakyat Malaysia harus hadapi. Realiti yang orang Melayu harus hadapi. Ketuanan Melayu yang mereka laungkan hanyalah tin kosong. Ketuanan Melayu yang tak menolong membantu atau memastikan harga barang tidak naik. Sebab yang miskin papa-kedana adalah orang Melayu. Jangan nafikan, ini realiti!

Sekarang fikir secara mendalam dan bijaksana. Nak undi Umno dan BN lagi ke tak?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.