Isnin, 21 Mac 2011

Kedah Wajib DiPertahankan

Bumi Kedah bumi bertuah. Tempat bermulanya sejarah Malaysia. Sejarah Malaysia yang ada pendapat mengatakan bumi Kedah sebagai sebuah tempat yang mula - mula menerima kedatangan Islam di Asia Tenggara.

Hari ini Kedah sedang diperintah oleh mereka yang benar - benar mahu melaksanakan keadilan buat semua kaum. Kebebasan mereka untuk beragama. Benar - benar mahu meletakkan keadilan di tempat sewajarnya. Benar - benar mahu memastikan rakyatnya yang beragama Islam menghayati Islam sepenuhnya.

Hari ini Kedah sedang mula diasak oleh aparat - aparat APCO. Mereka ini adalah mereka yang sudah hilang punca pendapatan yang bernilai jutaan ringgit. Mereka rimas, cemas dan gelisah kerana mereka sudah tidak punya tempat mencari rezeki. Kedah bagi mereka harus dirampas pada pilihanraya kali ini. Walau apa jua sekali pun.

Serangan yang bodoh telah dilancarkan. Mereka rela digelar bodoh asalkan niat mereka untuk memperbodohkan orang Melayu berjalan lancar. Sasaran utama mereka adalah mereka yang berada di kampung yang tidak terdedah dengan maklumat sebenar. Manakala yang dibandar mereka cuba melagakan kaum bukan Melayu. Mereka sanggup melihat rakyat Kedah bermusuhan sesama sendiri. Bagi mereka yang penting Kedah harus dirampas!

Sekarang ini Kedah umpama 190 tahun dahulu. Diserang bertubi - tubi oleh pihak musuh. Jika mengikut kajian sejarah sekarang, Kedah pada tahun 1821 diserang dengan begitu teruk oleh Tentera Thailand sambil dibantu oleh British. Tahun itu digelar oleh pengkaji sejarah tempatan sebagai Tahun Musuh Bisik. Tahun 2011, kerajaan negeri Kedah juga sedang mengalami peristiwa Musuh Bisik. Musuh yang sedang cuba sedaya - upaya menyerang segenap penjuru Kedah untuk memastikan kemenangan berada di tangan mereka. Jika tahun1821 pengkaji sejarah mengatakan tumbangnya kerajaan besar Kedah waktu itu disebabkan pembelotan sesetengah individu yang dahagakan kuasa pada waktu itu. TIDAK mustahil, peristiwa pengkhianatan akan berlaku sekali lagi. Individu yang mudah tergoyah dengan habuan wang ringgit dan kuasa. Awas buat Menteri Besar Kedah, jangan alpa kerana mereka yang lemah pegangan mereka berada di keliling anda. Perhatikan gerak - kerja mereka. Sesungguhnya mereka ini pasti akan membantu proses menjatuhkan kerajaan negeri ini. Jika dahulu Thailand dibantu oleh British, hari ini Umno dibantu oleh APCO.

Buat anak - anak Kedah diperantauan dan di dalam negeri. Bangunlah dan bangkitlah. Pertahankan bumi Kedah. Lakukan dengan sepenuh tenaga. Pertahanakan setiap penjuru negeri. Baik di kampung dan di daerah, pertahankan dari serangan musuh aparat APCO. Wajib kita pertahankan sebuah kerajaan yang benar - benar ikhlas mahu membantu rakyat. Wajib kita mempertahanakan sebuah kerajaan yang benar - benar melaksanakan keadilan dan yang paling penting buat kita yang beragama Islam, WAJIB kita pertahankan sebuah kerajaan yang benar - benar mahu mengangkat agama ini ditempat sewajarnya.

Saya akan mempertahankan bumi HIJAU KUNING ini! Bagaimana dengan saudara - saudari sekalian?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.