Rabu, 7 Januari 2009

PRK - Kuala Terengganu Antara Kebangkitan Dan Kelangsungan

Semalam telah bermula kempen pilihanraya kecil di Kuala Terengganu. Proses penamaan calon yang berjalan lancar. Di pihak Pakatan Rakyat yang menghantar wakilnya PAS yakni ADUN Wakaf Mempelam, manakala di pihak Barisan Nasional telah menghantar wakilnya Umno yakni Wan Farid.

Pilihanraya kecil kali ini cukup penting bagi kedua - dua belah pihak. Bagi BN menang pilihanraya kecil kali ini bermakna mereka sudah bangkit dari tsunami politik yang berlaku pada 8 Mac 2008. Bagi PR, menang pilihanraya kali ini bermakna untuk mengambil alih Putrajaya semakin hampir dan perpaduan di kalangan mereka semakin mantap.

Walaupun di media perdana, BN mengatakan Pakatan Rakyat terdesak untuk menang tapi jika dilihat dengan serangan bertubi - tubi di media perdana oleh mereka jelas menunjukkan siapa yang terdesak sebenarnya. Umum diketahui media perdana tidak akan memberi ruang untuk pihak Pakatan untuk menjelaskan isu sebenar. Mereka hanya boleh menerangkan isu sebenar melalui ceramah - ceramah, media alternatif termasuk blog. Jika dilihat senario di Kuala Terengganu nyata mood pengundi kali ini khasnya anak muda dan bangsa cina lebih kepada calon Pakatan Rakyat. Suasana kali ini membayangkan situasi yang sama berlaku di Permatang Pauh. DSAI diserang bertubi - tubi namun beliau tetap menang kerana mood penduduk Permatang Pauh memang mahukan beliau menang. Di Kuala Terengganu pihak BN dan Umno gelabah dan memulakan kempen dengan mengatakan Pakatan retak, orang melayu tak dijaga, ladang babi dibuka secara berleluasa (walhal ladang babi yang paling banyak ada di Melaka dan Negeri Sembilan).

Di sini kita boleh siapa yang desperate BN atau PR?

Buat pengundi KT fikirlah masak - masak. Jika ketuanan Melayu yang anda juangkan baik, sila lihat gambar - gambar ini






Renung - renungkan...saya bukan penyokong Pakatan tapi saya anti kepada penipuan yang dilakukan oleh gerombolan BN...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.