Isnin, 19 Januari 2009

PRK - Semuanya Sudah Selesai

Pilihanraya kecil Kuala Terengganu sudah pun selesai. Kemenangan berpihak kepada Pakatan Rakyat yang diwakili oleh PAS. Kerusi Pakatan telah pun meningkat dari 81 kerusi kepada 82 kerusi. Manakala Barisan Nasional mempunyai sebanyak 137 buah kerusi sahaja lagi.

Seperti tulisan sebelum ini, kerusi ini cukup penting buat kedua - dua kumpulan politik ini. Pakatan telah memenangi kerusi penting ini. Menang kerusi ini bermakna Pakatan boleh menggunakan kemenangan ini mempengaruhi sahabat - sahabat kita di Sarawak. Pilihanraya Dewan Undangan Negeri bagi negeri ini akan berlangsung pada tahun depan atau selewat - lewatnya 2011 (lihat, penindasan kepada mereka kenapa tidak disekalikan sahaja mereka ini?) Jika beralihnya kerajaan negeri Sarawak kepada Pakatan Rakyat, saya yakin ahli - ahli Parlimen yang dikatakan bakal melompat dari BN ke Pakatan akan mula mengambil langkah untuk melompat.

Entahlah, politik di Malaysia ku yang tercinta ini semakin menarik. Rakyat mula menjadi tuan. Pemimpin mula gerun dengan kuasa rakyat. Sebagai contoh, kerajaan negeri Selangor yang menghargai sokongan rakyat kepada mereka telah memperkenalkan satu skim ekonomi yang cukup baik malah kerajaan negeri Selangor juga telah mula memulakan program membantu rakyat seperti di sini..

Apa pun suhu politik di Malaysia diharap turun sedikit. Suhu di Palestine haiii sampai kesudah akan terus panas, panas dan panas.

Oh ya Ezam Mohd Noor, kamu dari dulu suka bersumpah. Tahun 1999 hingga tahun 2001 kamu bersumpah tidak akan tinggalkan rakyat. Nah kamu tinggalkan juga. Sekarang kamu bersumpah mengatakan Husam Musa tahu perbuatan DSAI. Ermmm agak - agak rakyat percaya ke??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.