Selasa, 6 Januari 2009

Zionis Menyerang Apa Tanggungjawap Kita?

Hari ini genap 500 orang telah terkorban angkara pengganas Israel Zionis. Apa tanggungjawap kita sebagai insan tidak kira Muslim, Kristian, Buddha, Hindu, Atheis, Free Thinker dan lain - lain.

Ya, ramai pemimpin mengeluarkan kenyataan keras membantah tindakan kejam dan ganas oleh pihak penjajah Zionis Israel. Tetapi kenyataan hanya tinggal kenyataan. Berapa ramai yang berani pergi ke muka pemimpin Israel dna mengatakan "Hey, Penjajah tinggalkan bumi Palestine, biarkan mereka hidup aman dan sejahtera, cukup sakiti mereka, cukup kamu membunuh mereka. Biarkan mereka. Hey Penjajah apa lagi yang kamu mahu kan? Apa lagi yang kamu mahukan? HAMAS wujud kerana kamu sekalian bebas membantai rakyat Palestine, mereka melontarkan roket kearah penempatan kamu kerana kamu yang menakluk tanah air mereka."

Beranikah kita? Dari dunia Arab, Iran, Malaysia, Cuba, Venezuela semua hanya berani mengeluarkan kenyataan. Kenapa ketika di Iraq berani sahaja menghantarkan tentera, kenapa di Afghanistan berani saja menghantarkan tentera tapi di Palestine secara terang -terangan pelanggaran hak asasi manusia dan pengorbanan jiwa yang mencecah ratusan jiwa mungkin ribuan yang akan tiba tiada siapa yang berani menghantar tentera atas nama KEAMANAN

Bak kata seorang sahabat ku dunia ini semakin sakit. Semakin ramai yang sakit dari mereka sihat otak pemikiran.

Tajuk ini sengaja dibuat agar kita berfikir kembali apa tanggungjawap kita sebagai insan yang cintakan keamanan untuk memastikan bumi Palestin terus aman dan aman dan penjajah Zionis pergi jauh dari tampuk pemerintahan orang - orang Palestin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.