Rabu, 15 Julai 2009

Dua Cerita Bodoh Untuk Hari Rabu

PORT DICKSON 14 Julai - Kementerian Pelancongan berharap kerajaan menarik balik tindakan kuarantin ke atas pelancong asing yang demam atau selesema berikutan kebimbangan jangkitan selesema babi atau influenza A (H1N1).

Menterinya, Dr. Ng Yen Yen berkata, penarikan balik tindakan kuarantin itu perlu memandangkan trend peningkatan bilangan pelancong, dengan bulan Jun lalu saja meningkat 7.5 peratus membabitkan 2.208 juta orang.

Sehubungan itu, tegasnya, pelancong yang hanya selesema dan demam biasa ketika pemeriksaan di pintu masuk terutama di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) tidak perlu dikuarantin kerana ia boleh menjejaskan sektor pelancongan negara ini.

Sumber : Utusan Meloya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mohd Zaki berkata, pengundi muda tidak mempunyai sikap politik yang jelas, yang mudah disogok dengan janji-janji BN.

"Sikap politik orang muda tidak sama dengan sikap politik orang tua yang menyokong PAS," katanya.

Sumber : Malaysiakini

**********************************************************

Dua berita yang menyakitkan hati aku. Mula - mula sekali tindakan kerajaan yang membenarkan pelancong yang bawa virus SELSEMA BABI berkeliaran di bumi Malaysia atas alasan takut sektor perlancongan terjejas...WOIIIIIIIIIIIII Keselamatan Rakyat Malaysia nak letak kat mana...JAMBAN?? Aduhhhh hinanya rakyat Malaysia!!!

Berita kedua...yang ni aku paling sakit hati. Dah dapat undi sikit nak salahkan orang muda. Woiiiii
Orang muda bagi signal la..tak mau kerajaan perpaduan..nak bagi amaran kat HADI, NASHA, KETUA PEMUDA PAS, dan buat mereka yang terhegeh - hegeh nak berjimak dengan Umno.

Jangan salahkan orang muda...jangan hina akidah perjuangan kami. Kami tak totok PAS..kami totok kepada perjuangan rakyat untuk menentang kezaliman dan menolak semua usaha untuk berjimak dengan Umno!!!

Faham tak!!!!!!!!

Ishhhhhhh...Bodoh betul la untuk dua berita nie!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.