Ahad, 25 Julai 2010

Aku Melayu

Aku juga Melayu. Aku juga beragama Islam. Tapi kenapa aku membenci tindakan sesetengah tindak - tanduk pemimpin Umno yang mengaku diri mereka memperjuangkan Melayu. Adakah dengan langkah aku membenci Umno maka aku mengkhianati Melayu.

Aku benci kepada Umno kerana mereka sering kali memperbodohkan Melayu. Lihat sahaja laungan Ketuanan Melayu tapi yang merampas tanah - tanah orang Melayu adalah mereka. Yang merobohkan Kampung Berembang adalah mereka. Yang menutup mata untuk penduduk Kampung Tanjung Tokong Pulau Pinang adalah mereka. Yang merampas biasiswa untuk Bumiputera adalah mereka.

Tapi dalam masa yang sama mereka juga menjerit "HIDUP MELAYU!", "INI TANAH MELAYU!", "JANGAN RAMPAS HAK MELAYU!", dan sebagainya. Kenapa masih ada yang mempercayai Umno memperjuangkan Melayu. Kenapa masih ada yang terus - menerus memberi undi kepada Umno?

Aku Melayu, tapi aku tidak pernah sesekali memberikan undi aku kepada Umno kerana aku yakin Umno tidak pernah mempertahankan Melayu. Mereka hanya menggunakan nama Melayu untuk merompak harta negara. Mereka mencandukan orang Melayu dengan slogan - slogan yang cukup enak untuk didengar. Buktinya? Lihat sahaja rumah Khir Toyo. Hartanya puluhan juta. Hasilnya kerana terus menerus memperbodohkan Melayu. Apabila Melayu khayal dan terus seronok menyokong Umno, maka lahirlah Istana Kaya Raya Khir Toyo.

Apakah itu tidak cukup untuk membuka mata orang Melayu? Tidak! Orang Melayu disajikan dengan orang Cina nak rampas tanah Melayu. Orang Cina akan buang hak - hak Melayu. Tanah orang Melayu akan dirampas oleh Cina. Sokong parti pembangkang orang Melayu akan musnah.

Maka orang Melayu sekali lagi terpedaya dengan dakyah dan tipu muslihat bangsat Umno ini. Sedangkan yang berusaha untuk menghalau orang Melayu di tanah mereka sendiri adalah orang Umno. Lihat sahaja apa yang berlaku di Kampung Berembang. Orang Melayu dihalau bagaikan anjing. Apakah itu tidak cukup memperlihatkan betapa bangsatnya Umno?

Aku Melayu, apabila melihat betapa bangsatnya penipuan Umno terus aku membenci Umno. Aku yakin Umno tidak pernah ikhlas mahu membantu orang Melayu. Umno hanya mempergunakan sensitif orang Melayu untuk mengekalkan kuasa mereka dan terus - menerus mengKAYAkan sanak - saudara mereka. Atas sebab itu aku yakin, Umno harus dimusnahkan jika tidak, orang Melayu terus akan mundur di kampung. Orang Melayu tergadai tanah mereka. Orang Melayu terus - menerus nasib mereka tidak dibela.

Namun sayangnya, hanya segelintir sahaja yang berfikiran seperti aku. Masih ramai lagi disana yang terpedaya dengan tipu muslihat Umno. Kenapa mereka masih tidak berubah? Kerana maklumat tidak sampai. Menjadi tanggungjawap kita menyampaikan maklumat untuk mereka.

Aku Melayu apakah dengan penulisan ini aku dianggap mengkhianati Melayu? Silakan. Aku mahu melihat Melayu bebas dari pengaruh Umno yang bangsat ini. Sedangkan Nabi Muhammad s.a.w pun digelar pengkhianat oleh puak Jahiliyyah Quraisy. Jadi aku akan terus - meneruskan mengatakan Umno pengkhianat Melayu. Buang Umno maka Melayu selamat. Percayalah

3 ulasan:

  1. Saorang ustaz semasa menyampaikan kuliah magrib sering memperlecehkan bangsa melayu kerana masih menyokong umno.
    Beliau selalu menyebut "nasib baik saya bangla"

    BalasPadam
  2. i think malaysian chinese just wants the country to be peaceful so that can continue cari makan secara halal tanpa perosak negara yakni umno.

    if the malays are so afraid of 'losing political power', then ban dap. but must
    KUBURKAN UMNO(BARU)
    KUBURKAN MCA, MIC, PPP, GERAKAN dsgnya...

    let tg nik aziz jadi pm. i trust him 100%.

    let's all malays join pas. so, malays can be 100% united. after which, can we please go on building this country of ours??

    i cukup benci parti perosak negara yakni umno(baru). when umno dies, the whole country can start re-building itself.

    the sooner the kampung folks open their eyes and see the world, the sooner umno dies. good. damn good.

    but the middle-upper class chinese must not be so kiasu. must extend hands of friendships to our malay bros/sis. as long as the two biggest groups in malaysia (malays and chinese) stay polarised, umno(baru) will continue to rule (and thus continue to plunder our country).

    the chinese must remember. this is malaysia. not china/taiwan. not hong kong. this is your country, malaysia. act and behave like a malaysian. speak more bahasa. how many malay friends do you all have? genuine friends, not just co-workers. malays friends that u hang out with socially on a regular basis. i bet none or very few. THAT IS THE PROBLEM!

    4RAKYAT

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.