Sabtu, 23 Oktober 2010

Jangan Mimpi Pakatan Tawan Putrajaya

PRU-13 bakal diisytiharkan dalam masa terdekat ini. Ada yang yang menjangkakan tahun depan dan ada yang menjangkakan 2012. Semuanya telah bersiap-sedia dengan jentera pilihanraya masing - masing baik BN mahupun Pakatan Rakyat. Niat mereka hanya satu, mempertahankan kuasa dan mengambil-alih kekuasaan yang sedia ada.

Namun sedarkah kita terutamanya rakyat, jika ditakdirkan kita semua sebulat suara menyatakan sokongan kepada Pakatan Rakyat dan impian melihat Putrajaya ditawan oleh kita menjadi kenyataan, apakah ianya benar - benar menjadi kenyataan? Apakah ianya akan diizinkan oleh Rosmah dan Najib Tun Razak?

Mari kita melihat kenyataan Najib mengenai kuasa yang bakal mereka pertahankan :
"Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!" kata Najib Razak ketika merasmikan perhimpunan agung Umno di PWTC pagi ini." Sumber : Malaysiakini

Ini semua signal jelas bahawa walau Pakatan Rakyat yang buat sementara waktu ini menjadi harapan untuk membela rakyat menang besar sekali pun, Umno dengan konco - konconya akan tetap mempertahankan Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya. Mereka sesekali tidak membenarkan kita yakni rakyat merampas kuasa yang ada pada mereka. Biarlah satu semenanjung jatuh ke tangan Pakatan, biarlah Sarawak jatuh ke tangan Pakatan dan biarlah Sabah jatuh ke tangan Pakatan tapi untuk membiarkan Putrajaya jatuh ke tangan Pakatan Rakyat tidak mereka sesekali membenarkannya.

Najib sudah pun memberi amaran awal kepada Pakatan Rakyat dan rakyat. Umno dan konco - konconya akan sanggup berbuat apa sahaja untuk memastikan kuasa yang mereka ada itu tidak jatuh ke tangna rakyat. Apakah kita rakyat sedar akan kenyataan ganas Najib itu? Apakah kita rakyat sudah bersiap - sedia dengan tindakan ganas Najib itu?

Berani saya katakan, Pakatan Rakyat jika mengikut logik akal hanya dapat memerintah selama 3 hari sahaja. Kenapa 3 hari? Najib akan mengarahkan seluruh samseng - samseng yang berada di dalam parti tersebut dan NGO yang mengaku MELAYU membuat huru - hara sekitar bandaraya Kuala Lumpur. Hatta bilangan mereka 100 orang sudah cukup untuk mengizinkan darurat diisytiharkan. Sememangnya bunga - bunga darurat yang bakal mereka lancarkan memang akan terjadi.

Persoalan yang ada kepada saya dan mungkin orang lain. Apakah pilihanraya dapat mengubah kerajaan yang serba bodoh ini. Apakah pilihanraya benar - benar dapat memberikan keriangan kepada rakyat? Apakah pilihanraya benar - benar dapat memberikan hak rakyat untuk menukar kerajaan yang sedia ada?

Bak kata Hishamuddin Rais aka TukarTiub : "Jika pilihanraya dapat mengubah sesuatu sudah pasti pilihanraya itu diharamkan." Logiknya ada. Suara Keadilan diharamkan. Harakah diharamkan dijual di tempat awam. Majalah Wasilah diharamkan. Semuanya diharamkan kerana telah membentuk kesedaran rakyat. Telah menyedarkan rakyat betapa kejinya kerajaan yang ada pada hari ini.

Nah, sekarang media baru (blog, facebook, media alternatif) mula diberi tekanan. SKMM telah mula melancarkan serangan kepada Malaysiakini.Apa sahaja yang dapat menganggu kuasa mereka semuanya akan diserang, diharamkan, ditangkap hatta dibunuh. Kita tidak punya pilihan. Jika media - media diharamkan apatah lagi pilihanraya. Sudah pasti pilihanraya ini akan diharamkan. Apa tanggungjawap kita? Diam? Memerhatikan saja?

Hanya satu sahaja untuk melawan aksi kejam Umno ini. Hanya satu saja untuk menyatakan secara tegas buat Umno dan PERKASA yang bakal membuat onar suatu hari kelak. Jika pilihanraya diharamkan, kita pilih PILIHANJALANRAYA!!

2 ulasan:

  1. adakah, pilihanjaraya cara terbaik?

    hehe. jawab ye, gua keliru ni.

    BalasPadam
  2. tepuk dada tanya selera..
    bg gua, itu yang terbaik...
    bg org lain yang masih percaya pada pilihanraya ni akan kata mengarut idea gua ni dan TukarTiub ni.

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.