Rabu, 8 April 2009

Perang Epik Yang Mungkin Telah Berakhir

Perang epik yang saya maksudkan adalah peperangan dua seteru utama yang telah bermusuh hampir 11 tahun. Bermula pada tahun 1998 hinggalah 6 April 2009, permusuhan mereka seolah - olah tidak akan berakhir.

Para pembaca budiman sudah pasti tahu siapakah yang saya maksudkan. Dato' Seri Anwar Ibrahim dan Tun Mahathir. Saya masih ingat ketika DSAI bebas dari pertuduhan kes salah laku seks, DSAI secara terang - terangan mengatakan dia sudah pun memaafkan Mahathir. Namun Mahathir tetap menyerang beliau dan serangan itu dibalas dengan menyaman Mahathir walaupun mahkamah telah menolaknya.

Kemudian sejak daripada itu, DSAI mendiamkan diri walaupun Mahathir tetap menyerang peribadi DSAI. Sehinggalah pendedahan besar mengenai kes VK Lingam (Correct, correct, correct) yang telah menyebabkan Mahathir terpaksa turun naik mengadap Suruhanjaya Diraja dan sekali lagi KES ITU SENYAP SAHAJA!!!

Sekali lagi, kedua - dua mereka ini senyap dan boleh dikatakan tiada satu kenyataan pun yang dikeluarkan oleh mereka ini.

Sehinggalah kemuncaknya pada pilihanraya kecil pada baru - baru ini. Apabila Mahathir mengambil keputusan untuk menyertai Umno kembali yang pernah diludahnya dahulu sebelum Pak Lah dipaksa berhenti dan kemudiannya Mahathir pergi berkempen di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Sekali Mahathir menyerang DSAI sehinggakan ada laporan media alternatif mengatakan Mahathir tidak boleh lupakan DSAI. Namun DSAI tetap tidak membalas serangan menggila dari Mahathir.

Jika para pembaca budiman sekalian sedar, saya ada membuat satu posting dengan tajuk PADAN MUKA NAJIB + MADEY. Tujuan saya membuat posting sedemikian kerana saya cukup terkejut dengan sikap FLIP FLOP Mahathir mengenai isu rampasan kuasa di Perak. Pada mulanya menentang usaha terbabit, namun setelah sertai Umno dia kata boleh dan juga mengutuk demonstrasi - demonstrasi walhal semasa dia berada di luar Umno, dia sendiri mengatakan demonstrasi boleh. FLIP FLOP sungguh.

Mahathir perasan, pada bulan Mac 2008 ketika tsunami politik berlaku, dia merasakan dialah yang telah menyuruh rakyat Malaysia agar tidak mengundi BN. Fenomena itu juga bukan saja pada dirinya malah ada sebilangan blogger pro-rakyat juga mengatakan sedemikian. Jadi apabila kemunculannya di Bukit Gantang dan di Bukit Selambau, dia yakni Mahathir perasan yang dia boleh menarik kembali sokongan rakyat kepada BN.

Nah, kali ini beliau benar - benar bertembung dengan musuh ketatnya DSAI dikawasan tersebut. DSAI yang tidak membuat serangan balas, cukup sekadar meminta rakyat memberi undi kepada calon Pakatan Rakyat. Siapa yang berjaya menambat hati rakyat? Siapa yang berjaya mempengaruhi rakyat?

Mahathir?
DSAI?

Lihat sahaja keputusan yang telah diperolehi cukup untuk memberikan jawapannya.

Mahathir harus sedar, rakyat sememangnya telah jelik dengan Umno semenjak kes tahun 1998. Kamulah punca Umno jadi begini. Kamulah punca kemarahan rakyat yang dicetuskan oleh kamu pada tahun 1998. Nah, ambillah hasilnya.

Mahathir, sudahlah. Berehatlah. Rakyat jelik melihat kamu. Cakap macam yahudi mabuk.
Kamu kata Pak Lah FLIP FLOP. Kamu lagi besar punya FLIP FLOP..

Peperangan antara mereka berdua mungkin sudah tamat. Tapi apakah perang ini akan tamat selama - lamanya. Jawapan di tangan kita dan tenaga kita. Jika Mahathir menyerang sekali lagi dan serangan itu berbentuk fitnah, maka serang dia kembali semahu - mahunya...KITA yang HARUS TAMATKANNYA. Kita sudah tidak mahu melihat drama yang keji dimainkan sekali lagi oleh Mahathir. Ini tahun 2000, kita mahu melihat politik yang lebih matang..

Perang hebat ini mungkin sudah tamat..tapi dendam kesumat di dalam hati si DIA mungkin akan menyala semula dan akan lebih marak..

2 ulasan:

  1. Saya setuju sangat dengan tulisan anda yang ini. Dendam kesumat yang tak habis-habis ini akan memporak perndakan negara. Tetapi saya hairan dengan sikap Tun M sejak akhir-akhir ini. Adakah dia sudah menghampiri zaman nyanyuk?

    BalasPadam
  2. Mungkin ya hahaha..Mahathir ni kita anggap insan yang KKS..KKS maknanya kurang kasih sayang...

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.