Isnin, 7 September 2009

Kebodohan Kementerian Di Bawah BN Terserlah

Dasar kerajaan Selangor membekal air percuma kepada rakyat perlu dikaji semula oleh kerana ia tidak memanfaat kumpulan sasaran, menurut Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air.

Jurucakap kementerian itu memberitahu Bernama hari ini bahawa bekalan 20 meter padu air percuma setiap bulan tidak sampai kepada rakyat miskin di rumah pangsa kos rendah dan kawasan setinggan.

lagi


Beliau berkata penjimatan dari subsidi air boleh digunakan untuk program lebih mendesak seperti menambah baik pengangkutan awam dan sistem lalulintas di negeri ini

sumber : Malaysiakini

*********************************************

Tujuan utama Kerajaan Selangor buat macam itu bagi menunjukkan bahawa Selangor mampu beri air percuma kepada semua rakyatnya.

Apakah benar tuduhan mereka yang mengatakan kawasan kampung tak dapat air?? Saya baru sahaja melawat Kampung Parit Baru Baruh di Sungai Besar Selangor. Semua penduduk kampung menikmati air percuma.

Hatta bekas Ahli Parlimen Umno yang merupakan orang tempatan pun mengatakan tindakan kerajaan Selangor buat polisi macam ini benar - benar membantu rakyat!!

Kamu pula kata tak??

BODOH!!

JANGAN BODOHKAN RAKYAT!!

2 ulasan:

  1. Cakap kementerian tu cakap orang dengki. Kalau betul diorang perihatin kat rakyat kita mintak diorang same2 mendesak agar SYABAS diserahkan kembali sepenuhnya kepada kerajaan Selangor.

    SYABAS dah mencekik duit rakyat semewah-mewahnya dan melahap duit poket rakyat. Selangor mampu memberikan sepenuh air secara percuma kat rakyat Selangor jika SYABAS diambil semula oleh kerajaan selangor. Cuma kerajaan pusat yang berusaha menghalang niat baik kerajaan Selangor dengan menghasut SYABAS.

    Hancur UMNO yang Zalim!!

    BalasPadam
  2. kasihan rakyat Malaysia...dapat pemimpin BANGANG!!

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.