Rabu, 13 Januari 2010

Lagi Satu Punca Yang Kita Nak Kena Dah....

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menetapkan 8 Feb ini untuk perbicaraan kes saman syarikat Belgium, Fitraco NV, terhadap Eye
on Malaysia (EOM) Sdn Bhd dan satu lagi syarikat berhubung kegagalan syarikat pengendali roda gergasi itu menjelaskan hutang sebanyak RM17 juta.

Hakim Anantham Kasinather menetapkan tarikh tersebut dalam kamar semasa kes tersebut dipanggil untuk pengurusan hari ini.

Pada 15 Sept, 2009, Fitraco NV, sebagai pemilik asal buaian gergasi itu, memfailkan saman terhadap EOM dan MST Ad Suria Sdn Bhd selepas syarikat terbabit gagal melunaskan tunggakan hutang itu bagi menyewa dan membawa buaian berkenaan ke Malaysia pada 2006.

Sumber : Malaysiakini

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sekarang kita patut tahu kenapa GST (akta cukai tambahan) dikenakan, gula naik, harga minyak naik, khidmat jalur lebar (broadband) nak dinaikkan kadar bayarannya dan bermacam bala lagi kita nak kena.

Sebab kerajaan Malaysia dibawah pemerintahan Umno dan Bn yang pandai berhutang. Tidak pandai mengurus. Bijak bangunkan bangunan tapi tidak pandai membangunkan ekonomi dan menguruskan ekonomi.

Ya siapa aku untuk bicara soal ekonomi. Tapi kalau macam inilah puncanya kita sebagai rakyat tertekan. Budak kecil tadika lagi pandai uruskan wang.

Bagi aku secara peribadi untuk menarik pelancong tak menjadi isu, tapi kita kenalah pandai membayar apa yang kita pakai dan sewa atau mendapat kembali keuntungan.

Punca ianya jadi begini? Sebab kerajaan Malaysia suka pada budaya sub sana - sini.

Akhirnya elok benda tu harga RM 10.00 dah tak pasal - pasal kena RM 40.00.

Mana kerajaan nak cekau duit? Mana? Mana?

KITALAH RAKYAT!! SEDUT DUIT KITA MACAM HARAM!!

Lagi mau sokong Umno?

2 ulasan:

  1. satu kes, 17 juta.

    belum campur kira upah kos loyer.

    byk lagi kes lain underwater sebenarnye.

    haih~

    "weh, duit aku tu, ko nak bawak gi mana?"

    BalasPadam
  2. sokong sokong...
    17 juta tu kalau kalah...peh masak..upah lawyer lagi..

    Rosmah jawap : "Eh duit kau ke? ahh lantak la..C4 kang"

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.