Isnin, 13 Jun 2011

BERSIHkan Malaysia!

Tanggal 9/7/2011 bakal menyaksikan ratusan ribu rakyat Malaysia bakal berhimpun di Kuala Lumpur. Tujuannya hanya satu untuk menuntut pilihanraya yang lebih adil. Kita mahu menunjukkan kepada Yang Dipertuan Agong yang rakyat selama ini merasa tertipu dengan sistem pilihanraya yang ada sekarang.

Namun hak kita untuk berhimpun bakal diperkosakan oleh Najib dan Hishamuddin. Hak kita untuk berhimpun seperti mana yang dapat dinikmati oleh Perkasa dan Umno bakal dinafikan oleh pihak berkuasa. Siapa kita? Kita juga rakyat Malaysia yang berhak berhimpun di depan Istana Negara. Kita juga punyai hak yang sama dengan Perkasa yang bebas berhimpun di depan Utusan Malaysia, di depan ibu pejabat keADILan, dan sebagainya. Kenapa kita tidak boleh? Kenapa?

Jawapannya kerana perhimpunan Perkasa dan Umno tidak pernah mendapat sambutan. Cukup bertuah jika kehadiran mereka dapat mencecah 10,000 orang. Sedangkan hakikatnya dengan diangkut bas, makanan, diberikan pelbagai buah hati dan imbuhan baru dapat mencecah kira - kira 5000 orang sahaja. Sedangkan kita rakyat, tanpa perlu semua itu dapat sahaja jumlah mencecah puluhan malah ratusan ribu rakyat. Kerana apa kita ramai? Kerana inilah suara rakyat yang sebenar. Kita rela datang dari Perlis hingga ke Johor untuk datang berhimpun sama di ibukota Malaysia iaitu Kuala Lumpur. Kita bukannya penjilat setia kerajaan. Kita bukannya insan yang sanggup menggadai maruah diri dan keluarga hanya demi untuk kuasa yang tidak kekal ini. Kita bukannya sehina Ibrahim Ali. Kita bukannya sejijik Umno. Kita ada nilai dan maruah yang tidak boleh dibeli dengan kuasa dan wang ringgit.

Mereka semuanya cemburu dengn kekuatan rakyat. Walaupun perhimpunan mereka telah diwar - warkan di media perdana dan sebagainya namun tetap tidak mampu mencecah ribuan orang yang datang dengan ikhlas. Itu sebab kenapa mereka cemburukan kita. Nah, sekarang mahu mengugut kita. Mahu membuat perhimpunan pada hari yang sama. Pada tahun 2007 mereka juga pernah cuba mengugut kita. Mahu menghimpunkan 200,000 orang. Namun kita tidak takut dan gentar. Sedangkan hentakan dan sepakan FRU berani kita hadapi inikan pula segerombolan pemuda gemuk - gemuk yang pendek akal. Ini bukan bererti kita mahu bergaduh dengan mereka. Tapi kita mahu memberitahu kepada kumpulan gemuk - gemuk yang mengaku panglima, jangan mengugut kita dengan ugutan yang pendek akal. Kami semua ada maruah dan tidak mudah goyah dengan ugutan seperti itu.

Buat rakyat Malaysia yang melihat Malaysia BERSIH harus datang pada 9/7/2011. Kita harus turut serta menjadi sebahagian daripada saat dan waktu bersejarah ini kerana inilah perhimpunan yang paling bersejarah yang bakal anak cucu kita lihat.

HIDUP RAKYAT!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.