Isnin, 27 Jun 2011

BERSIHkan Malaysia : Buat Unit Amal

Masih bermain di fikiran aku ketika tahun 2007, 100,000 rakyat berarak menuju ke Istana Negara untuk menzahirkan perasaan kecewa kita kepada Yang Dipertuan Agong. Sejarah itu tidak dapat aku lupakan dan akan menjadi bahan cerita yang bakal diceritakan kepada generasi yang akan datang.

Namun disebalik kejayaan itu, setiap kali aku mengenang pengorbanan “tentera merah” yang tertera tulisan Unit Amal membuatkan aku sering sahaja sebak. Tidak pernah sepanjang hidup aku mendapat perlindungan yang cukup istimewa. Dari saat pertama hinggalah perhimpunan kita itu berakhir di Masjid Negara, Unit Amal tetap utuh membuat rantai manusia untuk memastikan keselamatan aku dan puluhan ribu yang lain selamat.

Sudah pasti mereka yang diserang secara ganas oleh FRU di Masjid Jamek tidak dapat melupakan peristiwa itu. Sudah pasti mereka yang berada di Masjid Jamek tidak akan melupakan pengorbanan Unit Amal yang menjadi benteng yang kuat kepada rakyat. Ketika FRU mara dan menghayunkan belantan kearah rakyat, merekalah yang menadah badan mereka untuk memastikan rakyat selamat. Dengan laungan “Allahuakhbar” semangat mereka tidak pernah luntur dan gentar. Mahu berundur tidak sama sekali.

Ketika aku sedang menulis, air mata aku sedang menitis. Bagi aku mereka inilah panglima – panglima rakyat yang sebenar. Ketika semangat rakyat sudah mula goyah sedikit apabila mula melihat FRU sudah mula mara, mereka inilah yang menaikkan kembali semangat rakyat. Dengan rantaian manusia yang kukuh, himpunan BERSIH yang dijangka dapat digagalkan ternyata gagal sama sekali. BERSIH 2007 berjaya.

Unit Amal, aku merayu dan menundukkan kepala. Aku merayu kepada seluruh Unit Amal yang berada merata Malaysia agar kembali dan membela aku dan ratusan ribu rakyat lain. Unit Amal, aku akan menjadi lebih bersemangat jika melihat kalian semua datang kembali dan membentuk rantaian manusia. BERSIH 2011 akan gagal sama sekali jika “tentera merah” Unit Amal tiada. Unit Amal akan menjadi nadi utama kepada perhimpunan kali ini. Unit Amal pembela rakyat dan rakyat pasti bersama mereka.

Unit Amal penting kepada kita semua. Tanpa mereka yang terus – menerus mengawal kita dan menahan pukulan aparat – aparat BN iaitu FRU sudah pasti kita akan bercerai – berai. Unit Amal bakal menjadi sejarah yang penting dalam perjuangan rakyat. Unit Amal bakal menjadi sebutan di bibir anak – anak muda Malaysia. Barisan utuh yang kuat juangnya.

Unit Amal, kami menunggu anda semua!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.