Sabtu, 16 Januari 2010

Kata Satu Malaysia..Ni Apa Ni?

Selepas beberapa bulan tercetus isu penggunaan perkataan Allah oleh bukan Islam, kerajaan BN nampaknya bersetuju kalimah suci tersebut digunakan di Sabah dan Sarawak.

Penganut Kristian di Malaysia Timur boleh terus menggunakan kalimah tersebut bagi terjemahan 'God' dalam cetakan bahasa Malaysia, kerana mereka telah menggunakannya sejak 300 tahun yang lalu.

Sumber : Malaysiakini

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1Malaysia hahaha...ok serius balik.

Mana pergi slogan Satu Malaysia ni. Ini dah kategori dua Malaysia. Yang semenanjung TAK boleh yang kepulauan Borneo boleh pula.

Kasihan orang Islam Semenanjung. Macam akidah kalian semuanya tak kuat. Perlu ada pembelaan sedangkan umat Islam di Sabah dan Sarawak kuat akidah mereka dan tidak perlu ada pembelaan terhadap perkara yang tak menjadi masalah kepada agama mulia ini iaitu agama Islam.

Orang Islam semenanjung disibukkan dengan perkara - perkara kecil sedangkan orang Islam di Sabah dan Sarawak sibuk memperkemaskan dan memperkuatkan akidah mereka.

Kenapa orang Islam semenanjung disibukkan dengan perkara - perkara kecil? Sebab senang Umno nak membohong hangpa. Senang nak ciluk duit hangpa. Bila timbul isu besar hangpa pun senang la kena auta. TAPI TAK SEMUA MACAM ITU LAH....YANG PERANGAI MACAM ITU TOTOK UMNO...

Bn terdesak sekarang..

Di semenanjung kena hentam...di Sarawak dan Sabah risau undi jatuh.

Jadi buatlah polisi yang berbeza...

Lepas ini ada 3 Malaysia pulak....hebat kau Rosmah ehhh silap Najib.

Fikir masak - masak...

LAGI MAU SOKONG UMNO?

2 ulasan:

  1. sejak dgr ucapan salam 1malaysia dalam berita radio (aku dah tak tgk berita tv melainkan sukan) lagi aku dah agak ini semua sekadar retorika pilitik semata2. sama laa mcm islam hadhari. ehh ade org igt lagi ke pasal islam hadhari, wawasan 2020 semua tu?

    cepat2 laa najib ko tumbang. telinga aku dah geli sangat dgr perkataan tak masuk akal tu. (mana ada negara yang 1 je, semua negara merdeka dan demokrasi ada dua bahagian - kerajaan dan pembangkang!)

    lepas najib dah takde, percaya laa, takkan ada sesapa pun igt kat beliau lagi.

    dgn syarat umno sekali kene berkubur laa.

    BalasPadam
  2. wawasan 2020 dah ke laut. islam hadhari dah runtuh sesuai dengan stadium.

    1malaysia esok jadi bahan lawak...1Rosmah..

    Pilihanraya ni semua org wajib bangkit...tu ja jawapannya

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.