Isnin, 29 Mac 2010

Kenapa Jangan Sokong Umno (Akhir)

Manusia yang cerdik adalah manusia yang mampu menilai dengan baik yang mana betul yang mana salah. Manusia yang bodoh adalah manusia yang hanya menyokong tanpa usul periksa. Rakyat yang cerdik adalah rakyat yang tahu memilih kerajaan mana benar - benar membela rakyat. Rakyat yang bodoh adalah rakyat yang termakan dengan penipuan dan kenangan lama yang sudah lama hilang.

Kita harus memilih antara cerdik dan bodoh. Jika kita memilih menyokong sebuah kerajaan yang tahu membohong maka jangan salahkan esok bila generasi yang akan datang terus - menerus menyalahkan kita kerana tidak pernah sesekali kita menghukum kerajaan yang penipu ini. Jika kita memilih dengan baik dan memilih sebuah kerajaan yang adil kepada semua rakyat, sudah pasti generasi akan datang akan hidup dengan terus gemilang dan berterima kasih kerana kita telah meletakkan satu penanda politik yang baik kepada mereka.

Umno adalah sebuah parti yang sudah lama menipu Melayu. Umno juga telah lama menipu Cina dan India melalui MCA dan MIC. Kita rakyat Malaysia sudah sekian lama dipaksa menerima cerita Cina akan rampas hak Melayu. Melayu akan bunuh semua orang Cina. Hanya kerana untuk mempertahankan kuasa untuk mengayakan sanak - saudara, Umno, MIC dan MCA sanggup melihat rakyat bergaduh sesama sendiri. Tapi mereka tidak rela melihat rakyat bersatu. Kerana mereka tahu jika rakyat bersatu segala macam penipuan yang lebih teruk dari Zionis Yahudi itu akan terbongkar dan ditanam kedalam tanah.

Sekarang Umno memperalatkan PERKOSA. Tujuannya supaya membangkit amarah orang Melayu yang sudah lama tidak mahu terjerumus ke kancah pergaduhan kaum. Mereka mahu dilihat bersih dari sebarang usaha mencetuskan pergaduhan kaum. Tapi mereka juga mahu melihat Melayu terus bergayut dengan tongkat reput Umno. Caranya? Perkosa diwujudkan. Apabila usaha Perkosa yang secara terus - menerus membangkitkan soal KETUANAN MELAYU dan membuahkan hasil. Percayalah Umno akan senada dengan Perkosa. Kenapa? Lihatlah, hingga sekarang usaha untuk menangkap Ibrahim Ali dan kuncu - kuncunya tidak dibuat. Bayangkan jika Perkosa ini milik PAS atau PKR. ISA 10 TAHUN!!!

Jadi, kita sudah melihat bahawa Umno menipu Melayu semata untuk memenuhkan poket mereka dengan wang dan membulatkan isteri mereka masing - masing. Umno sanggup meroboh dan menjual tanah orang Melayu kepada pemaju tidak kiralah pemaju itu Cina atau India mahupun Melayu kerana ianya menjanjikan keuntungan yang tinggi. Umno sanggup melihat orang Melayu bergaduh dengan Cina, India dan lain - lain semata kerana ingin mempertahankan kuasa kerana mahu mengekalkan kekayaan yang mereka miliki.

Umno akan sekali lagi memperalatkan MIC pada PRK Hulu Selangor. Apabila MIC menang maka bertambahlah kerusi untuk Umno. Kenapa Umno? Umno hanya memperalatkan lambang dacing untuk kuasa mereka. Ingat, Umno tidak akan berkuasa jika rakyat Malaysia sebulat suara menolak kebusukan mereka. Umno tidak akan berkuasa jika orang Melayu sedar bahawa selama ini mereka ditipu. Orang Melayu harus sedar Umno sememangnya penipu besar. Mereka lebih jahat dari Yahudi Zionis. Mereka lantang menentang Yahudi Zionis tapi mereka juga melantik syarikat APCO (yang merupakan penyokong kuat ZIONIS YAHUDI) yang mereka 1Malaysia. Bukankah penipu namanya?

Terakhir dari penulisan ini, sedarlah. Umno perosak negara sebenarnya. Umno menjahanamkan Melayu dengan terus - menerus membiarkan Melayu hanyut dengan cerita dongeng mereka. Baik dari sejarah Melaka hinggalah mitos orang Cina akan rampas hak Melayu. Semuanya menipu orang Melayu. Sampai bila orang Melayu relah dibodohkan oleh Umno. PRK Hulu Selangor menjadi medan kita membuang Umno. Membuang Umno bererti kita telah selamatkan Malaysia dan bagi orang Melayu buang Umno bererti kita sudah tidak rela dibodohkan. Berfikirlah secara bijak.

Sekian Terima Kasih

4 ulasan:

  1. Setuju dengan tulisan ini.Semuanya sudah jelas sekarang, yang benar dan salah. Kalau masih ada yang sokong UMNO maknanya ada kepentingan atau pun tak waras.

    BalasPadam
  2. terima kasih...harap - harap mereka yang sokong umno tu berubah la secepat la mungkin

    BalasPadam
  3. Mari pastikan Hulu Selangor menjadi batu nesan pertama untuk UMNO dan BN 'am nya menjelang PRU 13,......HIDUP RAKYAT !!!!

    BalasPadam
  4. kerja kena kuat...kena kuat kuat..

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.