Selasa, 1 Disember 2009

Memang Patut TNB Kena Maki

Saya menyokong penuh tindakan Namewee yang memaki - hamun dalam video terbarunya yang bertajuk F*CK TNB. Semua orang boleh mencarinya di Youtube.

Kenapa saya menyokong tindakan Namewee? Saya ada seorang kenalan yang tinggal di Langgar, Kedah Darul Aman. Sudah 5 tahun saya mengenali dia. Semenjak mengenali dia saya mula arif selok - belok jalan di Pekan Langgar.

Namun sepanjang 5 tahun saya mengenali dia, lebih 10 kali bekalan eletrik tiada. Alasan yang diberi kadang - kadang karut. Membuat kerja - kerja penyelenggaraan. Hey, TNB buat kerja penyelenggaraan tanpa notis untuk orang kampung ke?

Untuk tahun ini sahaja, sudah 3 kali bekalan eletrik tiada di kawasan tersebut. Di mana kawasan tersebut? Kampung Tanjung Musang. Silalah pergi ke kampung tersebut dan tanyalah kepada penduduk kampung tersebut. Sudah berapa kali bekalan eletrik terputus begitu sahaja.

Saya ada masa menelefon TNB untuk meminta mereka segera menyambungkan bekalan eletrik untuk kawasan tersebut. Untuk tahun ini saja sudah 3 ke 4 kali bekalan eletrik di kawasan tersebut sudah terputus.

TNB ooo TNB ketika mahu memotong bekalan eletrik buat mereka yang tak bayar bil cukup pantas. Tapi dalam menyelesaikan masalah orang kampung, tak juga selesai - selesai.

Kalaulah CEO dia baca artikel ini, mesti dia kata..."Oh sebab kawasan tu terlibat dengan projek pelebaran jalan, maka sebab itu bekalan eletrik sering terganggu."

Aii..kalau terganggu sepatutnya notis kena diberitahu seawal mungkin dan naikkan signage atau sepanduk mengatakan bekalan eletrik mungkin akan terganggu sempena projek menaiktaraf jalan tersebut.

Tolonglah...kami ni semua pengguna. Jangan kerap sangat bekalan terputus. Kami bayar dengan harga mahal.

Oh ya pada hari Ahad, 29/12/2009 bekalan eletrik terputus lagi.

Ermm...apa pun Namewee..thank you..sebab memF*CK TNB.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.