Selasa, 22 Disember 2009

Dari Stadium ke Jambatan, Sekarang Terminal Bas

Hari ini, aku minta semua penyokong Umno tolong buka mata luas - luas. Cuba jangan terlalu taksub dengan Umno tu. Pengundi yang tiada parti macam aku ini, minta cuba buat perbandingan.

Dulu, stadium di Terengganu runtuh. Kecoh bagai nak rak kononnya nak tahan kontraktor yang membina stadium tersebut. Namun hingga ke saat ini, tiada satu tangkapan dan dakwaan pun dilakukan. Terus senyap sahaja isu tersebut. Umpama kejadian stadium runtuh tersebut tak pernah berlaku. Umpama stadium yang runtuh itu berlaku di negara jiran. Umpama stadium tersebut hanyalah cerita dongeng zaman dulu-kala. Buat penyokong Umno dan pengundi muda yang tak berparti macam aku ini, cuba kita tengok dan renung dalam - dalam (penyokong Umno kena lagi dalam) kenapa siasatan terhadap kes stadium runtuh ini tak pernah dibuat. Hingga ke saat ini. Senyap membisu!!


Selang beberapa bulan, timbul pula isu jambatan runtuh. Macam biasa, kerajaan telah menjanjikan untuk menyiasat kontraktor - kontraktor yang terlibat dalam pembinaan tersebut. Bn ambil masa terlalu lama sedangkan Pakatan Rakyat hanya mengambil masa dua minggu untuk mendedahkan siapa yang terlibat dalam pembinaan tersebut. Bn janji nak siasat. Macam biasalah, tunggu punya tunggu satu dakwaan pun tidak dibuat. Janji tinggal janji. Nyawa anak - anak Malaysia macam tidak bernilai. Kalau nyawa itu bernilai dan mengkayakan pimpinan Bn, sudah pasti kontraktor yang bertanggungjawap akan disoal - siasat. Lagi sekali aku minta kita semua fikir dalam - dalam, kenapa kontraktor - kontraktor ini tidak disiasat?

Nah sekarang bumbung Terminal Bas di Terengganu pula yang roboh. Setelah kita puas menunggu dua kes terawal ini KONONNYA akan didakwa, masihkah kita mahu menunggu Barisan Nasional akan menjalan siasatan dan terus menjalankan dakwaan kepada mereka yang bertanggungjawap? Tidak..tunggulah selama mana yang kita mampu. Mereka akan terus menipu kita dengan janji - janji manis. KAMI AKAN TANGKAP MEREKA YANG BERTANGGUNGJAWAP, MEREKA AKAN DIDAKWA, MEREKA HARUS BERTANGGUNGJAWAP...Ini semua bangsat!! Bangsat!! Kata - kata yang keluar dari mulut si penipu yang terus - menerus menipu kita!!

Persoalan yang harus kita renungi, KENAPA KONTRAKTOR - KONTRAKTOR INI TIDAK DIDAKWA?

AKU DENGAN YAKIN...KONTRAKTOR - KONTRAKTOR INI ADALAH KRONI MEREKA. KRONI YANG TAK PANDAI BUAT KERJA TERUS SUB KEPADA KONTRAKTOR LAIN.

SEBAB ITU KENAPA KITA HARUS MENENTANG KERAJAAN YANG MEMENTINGKAN PERUT KRONI DARI KESELAMATAN RAKYAT!!

RENUNG DALAM - DALAM!! JANGAN TERTIPU DENGAN PENIPUAN PUAK - PUAK KAKI KELENTONG NI!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.