Isnin, 11 Januari 2010

Rakyat Tak Bodoh Yang Bodoh Hishamuddin

Ini kali kedua aku cakap pemimpin Umno bodoh. Pertama kali aku cakap bodoh untuk pemimpin Umno adalah kepada Najib sebab dia macam nak memperbodohkan rakyat tapi rakyat dengan tenang tak percaya.

Ini pula ada lagi satu langau yang cuba nak memperbodohkan rakyat dengan mengatakan Pakatan Rakyat yang nak menghangatkan keadaan. Memperpolitikan isu ini dengan niat untuk menggadaikan kedamaian sesama kaum.

Hishamuddin Hussien memamng bodoh. Bodoh teramat kerana mengganggap rakyat yang cerdik pandai ini terpengarub dengan usaha penipuan ini. Sudahlah pemimpin Umno. Sampai bila mahu membodohkan rakyat. Rakyat masih ingat lagi siapa yang bakar api semangat pemuda - pemuda yang berpersatuan dengan persatuan yang simpati dengan Umno?

Sekarang apabila melihat rakyat melihat dengan tenang aksi kebodohan Umno, kamu mahu pula menunding jari kepada Pakatan Rakyat? Wei, cakap je la Operasi Lalang Ke-2 nak dilaksanakan. Senang. Rakyat memang dah agak kau akan buat macam itu. Penakut. Bacul. Pemimpin Umno penakut. Bacul. Berlindung dibawah undang - undang ciptaan penjajah.

Aku sebenarnya tak nak cerita dah pasal kes Kalimah Allah ini. Tapi bila melihat cubaan Hishamuddin memperbodohkan rakyat. Meluat rasanya.

Percaya atau tidak mesti akan ada kenaikkan harga barang dalam sebulan dua bulan ini. Biar rakyat kalut dengan isu ini. Lepas itu harga barang lain pun dinaikkan.

Hebat Umno...tapi rakyat lagi hebat sebab dah boleh agak kelaku hangpa yang macam haram ni.

HIDUP RAKYAT!!

3 ulasan:

  1. salam ziarah, linkkan blog saya di sini, sebagai pengerak dakwah untuk menyebarkan Islam di seluruh umat

    BalasPadam
  2. nak sound sikit boleh?

    (tetiba je cam nak carik gadoh)

    aku dah lama tak baca utusan. last time aku bukak satu page demi satu page takde langsung citer berkualiti yang cuba nak mendidik pembaca. semuanya citer politik murahan ala2 diktatorship.

    sekarang aku mau tanya, bila kamu mau stop baca?

    nak dptkan info, aku rase sinar sudah memberikan yg terbaik. ye lah kalo hari2 baca cerita PR pun lama2 jem jugak kepala otak kite ye dak?

    BalasPadam
  3. kene balance...baca dua dua pihak pon ada masa jem gak otak..so kena baca la blog blog nie..banyak membaca

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.