Khamis, 14 Januari 2010

Bila Masa Media Perdana Jadi Media Pakatan?

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa pihak media supaya berhati-hati ketika berdepan dengan kenyataan parti-parti pembangkang, terutama PAS, ekoran kontroversi berhubung penggunaan kalimah Allah oleh mingguan Katholik, Herald

Sumber : Malaysiakini

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku tak nampak keperluan kenapa media perdana yang sememangnya 95% hanya melaporkan mengenai Umno dan BN sahaja perlu dengar perintah isteri Rosmah iaitu Najib untuk tidak melaporkan apa - apa sahaja berita daripada pihak Pakatan Rakyat.

Bukan selalu macam itu ke?

Aku faham kenapa Najib tak bagi media perdana memsensasikan kenyataan konon - konon negatif daripada pihak Pakatan Rakyat. Sebab setiap kali kenyataan yang KONON - KONON negatif itu diambil dan dilaporkan, rakyat pasti menderu - deru membaca blog yang majoritinya menentang Umno dan Bn.

Macam isu kes liwat DSAI. Media perdana senyapkan isu ini. Sebabnya tak bagi blog - blog aktif menulis cerita liwat dan bila mula menerbitkan tulisan mengenai kes fitnah ini maka lagi kuatlah ingatan rakyat kepada DSAI dan lagi cepatlah Umno mampus!!

Sama sahaja dengan kes nama Allah ini. Lagi banyak media perdana mainkan isu ini lagi cepatlah Umno mampus.

Senang saja nak faham permainan Najib dan Umno.

Lagi Mau Sokong Umno?

2 ulasan:

  1. teori bijak.

    memang najib panas bibir (eh ape punye metafora daa) kalo dok mengenangkan serangan para bloggers ke atas kerajaan die.

    kebetulan baru tadi aku pas usyar blog2 pro-umno (ada isu gambar pas disalibkan)

    dan aku memang nampak kenapa mereka kene khuatir.

    blog2 pencacai umno kesemuanya berhujah tak pakai otak. meroyan sana sini. tapi takde isi.

    kalo media perdana tu at least takleh nak buat apa laa kan since mmg bukan interaktif.

    mesti najib pikir "blogger yg aku upah pon gaya mcm budak tak pass darjah 6, kalo media perdana tak tarik isu2 sensitif, mmg tak panjang umur aku sbagai pm neh."

    huh!

    BalasPadam
  2. sememangnya tepat bro..

    tapi lu nye ayat macam budak darjah enam dahsyat sangat...budak darjah 6 lagi cerdik kot dari dorang yang hamlau nie...hahahaha

    BalasPadam

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.