Khamis, 26 Februari 2009

TOL Naik Lagi (TAK JADI NAIK PULOK)

Kadar tol naik lagi bermula 1 Mac 2009. Dalam keadaan ekonomi negara yang kurang stabil, 100,000 rakyat Malaysia yang akan kehilangan pekerjaan, harga barang yang tidak turun - turun, gaji dalam keadaan yang masih tidak mencukupi untuk membeli barang - barang keperluan apa lagi yang kita boleh harapkan kepada kerajaan yang ada pada hari ini.

Kadar kenaikan tol terbabit adalah seperti berikut:
  1. Lebuhraya Utara-Selatan (Plus): Kadar kenaikan tol untuk sistem kutipan tol tertutup Plus (Lebuhraya E1 & E2) dinaikkan 0.68 sen sekilometer (tidak sampai satu sen) bagi kereta. Bagaimanapun, kenaikan ini tidak membabitkan tol di Plaza Tol Bukit Kayu Hitam, Tambak Johor dan Bangunan Sultan Iskandar.
  2. Lebuhraya Sistem Penyuraian Trafik KL Barat (Sprint). Plaza tol Pantai: naik 50 sen dari RM1.50 kepada RM2 (naik 33) dan Plaza tol Damansara: naik 30 sen dari RM1 kepada RM1.30 (naik 30%).
  3. Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (Akleh)(Lebuhraya E12): Kadar tol dinaikkan sebanyak 50 sen bagi kereta - dari RM1.50 hingga RM2 (naik 33%).
  4. Kadar tol Lebuhraya Sungai Besi (Besraya)(Lebuhraya E9): Kadar tol dinaikkan sebanyak 10 sen bagi kereta - dari RM1.30 kepada RM1.40 (naik 7.7%). Bayaran hanya dibuat di Plaza Tol Mines kerana Tol Salak Selatan Jaya telah ditutup mulai semalam.
  5. Lebuhraya Baru Pantai (NPE)(Lebuhraya E10): Kadar tol dinaikkan sebanyak 40 sen bagi kereta - dari RM1.60 kepada RM2 (naik 25%).

Sumber : Malaysiakini

----------------------------------------------------------------------------------

Lepas ini kita akan kedengaran di televisyen dan di dada - dada akhbar kenaikkan ini teramat kecil berbanding dengan negara - negara lain.

Akhir kalam..UNDILAH BARISAN NASIONAL

----------------------------------------------------------------------------------

TOL TAK JADI NAIK..SEBAB BN TAKUT UNTUK MENGHADAPI DUA PILIHANRAYA KECIL NANTI KERANA BN SUDAH JANGKAKAN MEREKA PASTI AKAN KALAH KELAK..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.