Selasa, 27 Oktober 2009

Dari Stadium ke Jambatan

Runtuh,
semuanya runtuh..apa lagi yang selamat buat rakyat. Punca runtuh akibat kecuaian pihak yang memberi tender kepada pihak kontraktor yang tidak ada membina bangunan mahupun jambatan.

Atas nama kroni maka semua struktur yang runtuh itu dibina. Kontraktor utama telah sub kepada kontraktor kecil. Kontraktor kecil yang terpaksa membayar harga mahal kerana umpama membeli projek tersebut dari kontraktor utama terpaksa mengurangkan mutu bahan binaan...hasilnya

Seorang pelajar perempuan mati lemas manakala dua lagi masih hilang sehingga pagi ini apabila jambatan gantung yang mereka lalui secara beramai-ramai untuk menyeberangi Sungai Kampar putus.Kejadian itu mengakibatkan 22 murid dihanyutkan air deras. Menurut The Star, 19 lagi murid ditemui selamat.Jambatan tersebut terletak di Pusat Kokurikulum Daerah Kampar dalam kawasan SK Kuala Dipang. Kejadian itu berlaku kira-kira pukul 10.30 malam tadi.

Yang paling teruk :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.