Rabu, 1 Julai 2009

Manik Urai (12) : Khas Buat Pemuda - pemuda Manik Urai

  1. PM Malaysia, Datuk Seri Najib Razak telah mengumumkan penghapusan syarat 30% pegangan ekuiti bumiputera dalam usaha menarik pelaburan asing, teknologi dan menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi, di mana kerajaan semalam membuka pasaran 27 sektor kecil perkhidmatan tanpa sebarang syarat pegangan ekuiti tempatan, berkuat kuasa serta-merta.
  2. Keadaan mula kecoh selepas Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MECD) dimansuhkan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.

    Ramai yang mula melenting terutamanya usahawan Melayu yang merasakan organisasi yang ada di bawah MECD ini akan terabai jika ia diletakkan di bawah kementerian lain.
  3. Beliau berkata demikian sebagai mengulas pengumuman oleh Najib semalam bahawa kerajaan akan mewujudkan biasiswa khas yang dinamakan Biasiswa Nasional di bawah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) tahun depan yang akan berdasarkan kepada merit sepenuhnya.
------------------------------------------------------------

Kalau esok nanti masa hari berkempen datang juak - juak Umno khas pemudanya kata Nizar jual maruah orang Melayu, Anwar Ibrahim pengkhianat bangsa dan lain - lain.

Ingat semua isi - isi penting di atas.

Yang gadai orang Melayu Umno juga. Yang rampas hak Melayu Umno juga. Pakatan Rakyat tak pernah buat kerja gila macam itu.

Punya nak tarik sokongan kaum lain, kaum Melayu tertindas.

Pakatan Rakyat nak tolong semua kaum tanpa membelakangkan hak orang Melayu.

Tanya pemuda Umno, buat demo dulu, suruh Pekida, Perkasa, Pewaris apa lagi PE PE ni buat demo....

Jangan perangai penipu macam Yahudi Zionis...memang patut kita panggil Bn ni Zionis..

Jadi buat pemuda - pemudi Manik Urai....undi betul - betul...PAS yang mewakili Pakatan Rakyat!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JANGAN JADI BACUL DENGAN TAK MELETAKKAN NAMA SENDIRI ATAU SAMARAN KETIKA HENDAK MENINGGALKAN KOMEN DI BLOG INI..ORANG YANG BERSELINDUNG DENGAN TANPA NAMA ORANG YANG TIDAK BERANI MEREMPUH KEBENARAN. JADI BLOG INI AKAN MENYIARKAN KOMEN - KOMEN ORANG YANG BERDAFTAR SAHAJA.